رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از برگ زاری بیش از 12 ویژه برنامه هنری عاشورایی در ایام عزاداری محرم خبرداد.
کد خبر: ۸۹۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 22 August 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شریف اسلامی به خبرنگاران گفت: اگرچه شرایط  شیوع ویروس کرونا برگزاری آیین عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا را با محدودیت هایی مواجه کرده اما این شرایط باعث شده که هنرمندان برنامه های هنری خلاقانه ای را برای پاسداشت و تعظیم ایام عاشورای حسینی تدوین و اجرا کنند.
وی افزود: رویکرد اصلی حوزه هنری تولید محتوا و اجرای برنامه های هنری متناسب با فضای مجازی است تا شاهد ترویج و تعالی شور و شعور حسینی در این ایام باشیم.
اسلامی، مسابقه عکس «هر خانه یک حسینیه» را یکی از برنامه های این ایام حوزه هنری عنوان کرد و گفت: فراخوان این مسابقه در فضای مجازی منتشر شده و به 5 عکس برتر در این زمینه جوایزی اهدا خواهد شد.
رئیس حوزه هنری استان برگزاری پویش کلیپهای شعرخوانی در وصف حماسه عاشورا و شهدای مقاومت را از دیگر برنامه ها این ایام عنوان کرد و گفت: کلیپهای شعرخوانی شعرای آئینی استان در وصف حماسه حسینی نیز تولید و در فضای مجازی توزیع می شود.
اسلامی به برگزاری کارگاه تولیدی پوسترهای عاشورایی با حضور هنرمندان گرافیست وبا همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و گفت: در این کارگاه 20 اثر پوستر تولید شده که در فضای مجازی و به صورت بنر در فضای شهر و تلویزیون شهری توزیع و اکران می شود.
وی برگزاری شب شعر مجازی، تولید مجموعه عکس نوشته های عاشورایی، نمایشگاههای مجازی عکس و پوستر عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا، مسابقه مجازی آواها و نوحه های عاشورایی لری، اکران فیلم های تولیدی حوزه هنری با موضوع عزاداری مردم استان در فضای مجازی و معرفی کتاب 72 حرف با 72 تن سروده «رسول سنایی» را از دیگر برنامه های این مرکز در این ایام عنوان کرد.
اسلامی، موشن گرافی نوحه های لری تولیدی این حوزه، کمیک موشن عاشورا در اسارت، اجرای تعزیه آنلاین و پژوهش تصویری آیین عزاداری زنان «موشمی زیلایی» را از دیگر برنامه های این مرکز در ایام محرم عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار