کد خبر: ۸۹۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 13 December 2020

شهر سوزا با برنامه های مدون و نیروی پای کار متحول می شودسرپرست شهرداری سوزا در گفتگو با خبرنگار «تابناک» گفت: شهر سوزا با برنامه های مدون و نیروهای پای کار متحول می شود.

عادل سلامی ابراز داشت؛ اولين دغدغه ما حقوق معوقه ی كارگران بخش خدمات و تنظیف شهرداری سوزا بود كه به لطف خدا ۳ ماه از حقوق عزيزان تامين و پرداخت شد.

وی با بر شمردن خدمات شهرداری این شهر در مدت زمان سرپرستی خود، اضافه کرد؛ در این مدت شهرداری سوزا مجهز به ميز خدمت الكترونيك شد و شهروندان سوزایی بدون مراجعه حضوری مي توانند كليه خدمات شهرداري را از طريق سامانه هميار ،تقاضا و همچنين با ارسال یک پیامک از میزان عوارض خود و چگونگی نحوه ی محاسبه آن مطلع و پرداخت آن نیز از درگاه پرداخت الكترونیک میسر شده است.

سرپرست شهرداری سوزا با اشاره به طرح تفكيك زباله و پسماند از مبدأ در شهر سوزا اضافه کرد: با نصب سطل های مخصوص و توزيع پلاستیک و كارتن پلاست از دهم آذرماه امسال به صورت پايلوت این طرح‌ در شهرك دريای شهر سوزا به اجرا در آمد. 

سلامی با اشاره به اینکه سرانه‌ی فضای سبز شهر سوزا باید به سرانه ی مطلوبی ارتقا پیدا کند، بیان داشت: تغيير فضای سبز عمومی شهر در دستور کار قرار دارد. گونه های درختی سازگار و بومی با اقلیم جزیره جایگزین درختان دیگر می شود. در همین راستا از هیجدهم آذرماه امسال طرح کاشت ‌درختان بومی منطقه چون كهور و نیز درختان مثمر مانند انبو، انجير، نارنج و گواوا (زيتون محلی) اجرایی شده است.

سرپرست شهرداری سوزا در مورد روشنایی معابر شهری گفت؛ حدود ٤٠٠ قطعه مورد نياز جهت تعمير و تعویض لامپ های خاموش سطح شهر و همچنين كابل و قطعات دیگر مورد نیاز جهت روشنایی بولوار های شهری خريداری و تامين شده است و با همكاری اداره برق در روزهای آینده عملياتی و وضعيت روشنايي به سطح مطلوبي خواهد رسيد. 

سلامی؛ ضمن تشكر از زحمات شهردار سابق شهر افزود ؛کار پروژه نيمه تمام پارک محله ای بلال به اتمام رسيده، تجهيزاتی مانند اسباب بازی کودکان با كف پوش خريداری و اميدواریم تا دهه ی مبارک فجر به بهره برداری برسد.

وی در ادامه افزود: براي بهبود كيفيت زمين چمن این شهر نیز با همكاری ورزشكاران گرانول مورد نياز تامين و پخش شد و روشنايي زمين چمن فوتسال به اتمام رسيد و این ورزشگاه قابليت استفاده در شب را نیز دارد. 

سلامی در بخش دیگری از سخنانش افزود: پروژه زيرسازی، جدول گذاری و آسفالت شهرک مسكن مهر امسال اجرایی و تا شهريور سال١٤٠٠ تكميل و به بهره برداری خواهد رسيد. 

به گفته‌ی وی؛ موافقت نامه و بودجه حدود یک هزار و ۹۰۰ متر مكعب خاكريزی، یک هزار و ۷۰۰ متر جدول کشی و ٤ هزار و ۷۰۰ متر مربع آسفالت تامین و در آینده نزدیک مناقصه برگزار و عمليات زيرسازي وآسفالت آغاز خواهد کرد.

سرپرست شهرداری سوزا در ادامه ابراز داشت: عمليات نقشه برداری، توپوگرافی شهرک حافظ این شهر از قبل انجام و پس از اعلام كد ارتفاعی توسط نقشه بردار عمليات زيرسازی معابر در هفته آتي در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

سلامی با بیان اینکه نیروی انسانی سالم در یک اجتماع سبب ارتقا و توسعه ی اقتصاد یک شهر می شوند، بیان داشت؛ این شهرداری آماده تقبل هزينه های كمپ ترک اعتياد برای آن دسته از شهروندان سوزایی که مصمم به ترك اعتياد هستند، است. 

سرپرست شهرداری سوزا با بیان این موضوع که زندانی کردن افراد سود و عایدی به حال اجتماع ندارد و هزینه ای نیز بر دوش مالیات دهندگان است، از قضات دادگستری ها خواست؛ آن دسته از مجرمانی که به انجام خدمات عمومی به جای زندان محکوم می شوند، به شهردارهای استان بسپارد! 

وی گفت؛ در همین راستا شهرداری سوزا آمادگي پذيرش محکومان حبس که حبس شان جایگزین خدمات عمومی شهری شده را دارد.

عادل سلامی در پایان گفتگو، از زحمات و‌ تلاش‌های صادقانه چندین ساله محمد ایرانی شهردار سابق سوزا جهت عمران و آبادانی این شهری بندری و از حمایتها و‌ همراهی های دلگرم کننده امام جمعه ، اعضای شورای اسلامی شهر سوزا و مسئولان شهرستان قشم تشکر و قدردانی نمود.

 

 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار