کد خبر: ۸۹۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 13 October 2020

رئیس کنونی هیأت مدیره و مدیرعامل پیشین منطقه ویژه اقتصای پارسیان گفت: کارهای بزرگی در منطقه ویژه پارسیان آغاز شده که انجام آنها بواسطه پیگیری‌های مستمر استاندار و همراهی مدیرعامل ایمیدرو بوده است.

پاکزاد: پارسیان در یک سال اخیر کانون توجه ایمیدرو شد/ همتی را هرمزگانی‌تر از بسیاری هرمزگانی‌ها می‌دانم

به گزارش «تابناک» مسعود پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در غرب استان هرمزگان یکی از کانون‌های مهم توسعه‌ای کشور به شمار می‌رود که در یک سال اخیر زیرساخت‌های متنوعی در آن پایه‌گذاری شد و امیدوارم توجه به این منطقه در آینده نیز بتواند بستری برای تعالی کشورمان و ارتقای ظرفیت‌های اقتصادی ملی فراهم آورد.

وی عنوان کرد: در یک سال اخیر در زمینه‌های زیرساختی، بندر پارسیان، سرمایه‌گذاری، پتروشیمی، مسؤولیت‌های اجتماعی و ... در این منطقه کارهای بزرگی صورت گرفت به طوری این منطقه ویژه پارسیان در کانون توجه ایمیدرو برای هدایت منابع جدید برای فعال‌ساختن ظرفیت‌های آن قرار گرفت.

صدور دو مجوز از 4 مجوز پتروشیمی

مدیرعامل پیشین منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در بیان شاخص‌‌ترین اقدام صورت گرفته در بخش پتروشیمی، بیان کرد: با پیگیری رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو و استاندار هرمزگان 2 مجوز از 4 مجوز پتروشیمی در زمان بنده از وزارت نفت برای تولید GTX صادر شد که اکنون وارد فاز جدیدی از برنامه‌ریزی برای استقرار در این منطقه قرار دارند. پتروشیمی سروش پایدار انرژی و پتروشیمی لورچ اکنون از وزارت نفت دارای مجوز برای شروع عملیات‌های مطالعاتی و اجرایی قرار دارند.

جذب 300 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بندر پارسیان

پاکزاد ادامه داد: در زمینه توسعه بندر پارسیان نیز باید عرض کنم که از ابتدای سال 1398 تا آبانماه 1398 پروژه بندر به سبب مشکلات مالی تقریبا متوقف بود ولی با حضور اینجانب از آبانماه 98 بعنوان مدیرعامل این منطقه با حمایت‌های آقای دکتر غریب پور 300 میلیارد تومان اعتبار در بندر پارسیان در زمان بنده جذب و هزینه شد که اکنون کشتی‌هایی با ظرفیت 30 هزار تن و در 6 ماه آینده با برنامه ریزی صورت گرفته کشتی های با ظرفیت 70 هزار تن در بندر پارسیان پذیرش می شوند.

انجام مطالعات احداث جاده پسکرانه و فیبر نوری و کنترل سیلاب

عضو فعلی هیأت مدیره منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خاطرنشان کرد: 320 میلیارد اعتبار نیز برای انجام 2 پروژه مهم و زیربنایی ایستگاه تقلیل فشار گاز که خوراک 4 پتروشیمی را تامین می کند و جاده پسکرانه به بندر را به فراخوان عمومی ومناقصه بردیم و طبق برنامه، گره ترافیکی- فیبر نوری و کنترل سیلاب این منطقه نیز به مبلغ 150 میلیارد تومان دیگر بزودی به مناقصه می رود که فازصفر و مطالعاتی آن نیز در زمان بنده کامل شد.

وی اضافه کرد: درکنار مجوزات پتروشیمی پروژه هایی نظیر پایانه صادراتی محصولات فله، کارخانه اسید فسفوریک، شهرک پشتیبان، آبگیر و... در مراحل نهایی شدن است و در برخی از آنها عملیات اجرایی آغاز شده است.

به گفته پاکزاد، سرمایه گذاری در کارخانه لوله بدون درز و فولادسازی MMTE نیز پیشرفت خوبی داشته که امیدوارم بزودی شاهد حضور این مجموعه‌ها در پارسیان باشیم.

فعال شدن منطقه ویژه در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی

مدیرعامل پیشین منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان درباره ایفای برخی مسؤولیت‌های اجتماعی در این منطقه نیز گفت: هم در بحث ورزش بانوان که انشاالله بزودی به لیگ برتر صعود خواهد کرد و هم در موضوع کرونا و موارد متعدد در کنار مردم پارسیان و روستاهای اطراف بودیم و طرحی که با پیگیری و راهبری دکتر غریب پور بزودی وارد فاز مطالعاتی می گردد، پرورش صدف مروارید‌ساز است که پارسیان بعنوان پایلوت انتخاب شد و در قالب تفاهم با سازمان شیلات ایران این اقدام ارزشمند آغاز می‌شود.

وی گفت: انشاالله با موفقیت این طرح هم جهش بزرگی در منطقه اتفاق می افتد و هم می توان به معیشت مردم محلی کمک کرد.

حساب‌های منطقه ویژه در پارسیان متمرکز شد

 پاکزاد همچنین اظهار کرد: برای نخستین بار پس از سالها حساب بانکی منطقه را در بانک ملی پارسیان افتتاح کردیم. 22هزار هکتار از اراضی منطقه را سند تک برگ بنام دولت جمهوری اسلامی گرفتیم که در حال تفکیک و صدور سند بنام منطقه هستیم و در کنار همه اینها پارسیان در آینده‌ای نزدیک به یک مبدا بزرگ صادراتی تبدیل می‌شود و به جرات ادعا می‌کنم که این منطقه یک راه تنفس جدید اقتصادی و اجتماعی برای کشور است.

دلیل کندی توسعه در 12 سال اخیر

پاکزاد در بخش دیگری از اظهاراتش در بیان دلایل کندی توسعه منطقه ویژه در 12 سال اخیر نیز گفت: معتقدم هر توسعه‌ای می‌بایست از نیروی انسانی آغاز شود و تا به نیروهای توانمند استان که اتفاقا کم هم نیستند در این مسیر بها داده نشود، توسعه بر روی کاغذ عقیم می ماند. در دنیا برای نیروهای بومی و ماندگار در هیات مدیره‌ها سهم تعیین می کنند چرا که معتقدند اگر مردم محلی همراهی نکنند، هزینه های توسعه را افزایش می‌دهد. از اینرو نقش شرکای محلی و جوامع بومی در توسعه منطقه بسیار مهم است که رویکرد جدید سازمان ایمیدرو و دکتر همتی استاندارهرمزگان حرکت در همین مسیر است.

وی ادامه داد: بنده معتقدم منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در کنار اینکه ماموریت ملی و صادراتی و بین المللی دارد بخشی از هویت، تاریخ، فرهنگ، و خاک هرمزگان و پارسیان است.

همراهی‌های استاندار منشأ توسعه پایدار پارسیان

عضو کنونی هیأت مدیره منطقه ویژه اقتصاد پارسیان بیان داشت: نگاه پیگیرانه استاندار هرمزگان به مسائل کلان اقتصادی استان و زیرسازی‌های وی به منظور تعالی استان در ابعاد مختلف، سبب شده تا نگاه‌ها در مرکز به مشکلات هرمزگان تبدیل به نگاهی ملی شود. از سوی دیگر صادقانه بگویم که من دکتر همتی را از بسیاری از هرمزگانی‌ها، هرمزگانی‌تر می دانم و تعصب و همیت ایشان در بکارگیری نیروهای توانمند و جوان هرمزگانی را در صنایع و گلوگاه‌های اقتصادی تحسین کرده و این حجم از ورود نیروهای هرمزگانی در مناصب مهم در صنایع را گامی بزرگ برای آینده این استان می‌دانم.

پاکزاد تأکید کرد: باید فرصت حضور وی در هرمزگان و استفاده از ارتباطات ملی او را برای باز کردن گره‌های توسعه استان پاس بداریم و بیش از پیش از این ظرفیت برای حل مشکلات کلیدی هرمزگان بهره بگیریم.

تقدیر از مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس

وی همچنین از مجمع نمایندگان استان در مجلس نیز برای حمایت از نیروهای هرمزگانی در مناصب کلیدی استان نیز تقدیر کرد و بیان داشت: برخلاف اینکه آقای دکتر مرادی از لحاظ فکری با بنده اختلاف دیدگاه دارند اما وی معتقد بود باید حداقل نیروهای هرمزگانی حفظ و تقویت شوند هر چند من در انتخابات به احمد مرادی کمک نکردم اما بر اساس همان نگاه توسعه‌ای ایشان بیش از دیگران در کنار منطقه ویژه پارسیان بود. آقای دکتر آرامی و دکتر آشوری نیز در مقاطعی به منطقه ویژه و ما کمک کردند که من از همه اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان تشکر می کنم و معتقدم ما برای توسعه چاره‌ای جز تقویت این نگاه و رویکرد را نداریم.

پاکزاد از مجموعه سازمان ایمیدرو، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس و سردار روانکار فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه، فرماندار پارسیان، امام جمعه تشیع و اهل‌سنت و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شهرستان و نیز از چهره‌های نخبه استان از جمله دکتر محمد صادقی- مهندس بابک تراکمه- دکترشهروز شجاعی- دکترمحمد کمالی و استاد علیرضا خورشیدزاده و دکتر شهاب بینایی به واسطه کمک و همراهی‌شان قدردانی کرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار