مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: ثبت‌نام از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و کارکنان زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فاقد مسکن در قم در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 23 August 2020

به گزارش تابناک قم، حسین نیازمند افزود: پیرو قرارداد امضاشده میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و کارکنان زیرمجموعه وزارت فرهنگ در قالب طرح اقدام ملی مسکن، ثبت‌نام از واجدین شرایط در استان از اول شهریورماه آغازشده و تا چهارم شهریورماه ادامه دارد.

وی تامین مسکن را یکی از دغدغه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هنرمندان و اصحاب رسانه دانست و ادامه داد: ثبت‌نام و برآورد از افراد واجد شرایط فاقد مسکن خانواده بزرگ وزارت فرهنگ در استان‌های مختلف ازجمله قم آغازشده است.

مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به شرایط لازم برای ثبت‌نام در این طرح افزود: شرایط همان شرایط تعیین‌شده برای سایر قشرها برای ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن است.

نیازمند اظهار داشت: متقاضی و افراد تحت تکفل او باید از تاریخ اول فروردین‌ماه ۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند، به‌بیان‌دیگر اگر فردی از سال ۸۴ تاکنون اقدام به خرید مسکن کرده و تنها نام وی به‌عنوان مالک و خریدار ثبت‌شده باشد نیز شامل این طرح نمی‌شود.

وی گفت: همچنین فرد متقاضی و افراد تحت تکفل آن‌ها باید از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بعد از هیچ‌کدام از امکانات دولتی و غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای برای خرید یا ساخت مسکن استفاده نکرده باشند. به عبارتی اگر فرد برای خرید زمین و مسکن هرگونه تسهیلاتی گرفته باشد، شرایط لازم برای ثبت‌نام در این طرح را ندارد.

مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: فرد متقاضی باید متأهل یا زنان سرپرست خانواده باشد ضمن اینکه زنان خودسرپرست مشروط به داشتن ۳۵ سال سن از دیگر شروط ثبت‌نام در طرح ملی اقدام مسکن است.

نیازمند ادامه داد: سکونت حداقل هشت سال در شهر متقاضی خرید مسکن و نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی از دیگر شرایط ثبت‌نام در این طرح است.

وی اظهار داشت: افرادی که دارای چک برگشتی باشند، یا ضامن کسی شده‌اند و به‌واسطه عدم پرداخت قسط، حساب آن‌ها مسدود شده است، نمی‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

نیازمند بابیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ نفر از افراد واجد شرایط در این استان ثبت‌نام‌شده‌اند، گفت: هر هنرمندی که شرایطش برای عضویت در صندوق اعتباری هنر قم مسجل باشد، علاوه بر ثبت‌نام در این طرح، تکمیل فرایند عضویت آن‌ها در صندوق نیز پیگیری می‌شود.

نیازمند تاکید کرد: متقاضیان تا چهارم شهریورماه با مراجعه به صندوق اعتباری هنر قم واقع در خیابان ساحلی جنب ثبت‌احوال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طبقه همکف صندوق اعتباری هنر مراجعه و یا از طریق تماس با شماره ٣٧٧٥١٥٦١ ثبت‌نام نمایند.

۱۰ هزار هنرمند و هنرجو زیرمجموعه ۹ انجمن فرهنگی هنری در رشته‌های مختلف هنری در قم فعالیت می‌کنند.

هم‌اکنون ۶ روزنامه، ۱۶ هفته‌نامه، ۴ دوهفته‌نامه، ۱۹ ماهنامه، ۸ دوماهنامه، ۹۰ فصلنامه، ۱۳۸ دوفصلنامه، ۳ سالنامه از استان دارای مجوز فعالیت می‌باشند. ضمن اینکه  از ۳۴ مجوز فعالیت خبرگزاری در کشور، دفتر مرکزی ۳ خبرگزاری در قم است همچنین ۲۰ خبرگزاری و ۲۵ روزنامه سراسری نیز در قم دارای دفتر نمایندگی هستند.

طرح اقدام ملی مسکن از شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ رونمایی و فرایند ثبت‌نام در استان‌ها مختلف انجام شد. بر اساس این طرح قرار است ظرف ۲ سال، ۴۰۰ هزار نفر از کم‌درآمدها و طبقه متوسط شهری خانه‌دار شوند و متقاضیان این طرح باید شرایط هشت‌گانه را داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار