مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان استان بر اساس۹۰ درصد حقوق افراد شاغل صادر می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 23 August 2020

شهروز عبادی افزود: حقوق بازنشستگان کشوری در صورت ارسال دستورالعمل و تامین اعتبار، از مهر امسال افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به میزان تورم و نوسان نرخ ارز و کاهش قدرت خرید بازنشستگان اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری طبق جداول و ابلاغیه‌ صادر شده از طرف سازمان برنامه و بودجه، احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تدوین می‌کند.

وی میانگین حقوق بازنشستگان استان اصفهان را سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: حقوق بگیران بازنشسته استان ۸۴ درصد، شاغلان متوفان ۳ درصد و از کارافتادگان یک درصد هستند.

به گفته وی، از این تعداد حقوق بگیر بازنشسته ۶۴.۹۱ درصد معادل ۶۵ هزار و ۵۳۷ نفر مربوط به آموزش و پرورش و بقیه بازنشستگان سایر دستگاه‌های دولتی هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان افزود: ۱۲ درصد از کل بازنشستگان کشوری در این استان درگذشته‌اند که افراد تحت تکفل آنها بعنوان مستمری بگیر، حقوقشان را دریافت می‌کنند.

وی تعداد شاغلان کسورپرداز  استان را ۵۰ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: میانگین سن بازنشستگان استان ۶۴ سال و میانگین سن بازنشستگی در کشور ۵۲ سال، میانگین خدمت ۲۹ سال و میانگین مدت پرداخت آنها نیز ۲۷ سال است.

کسور بازنشستگی عواملی از حقوق و مزایای کارکنان دولت است که از آنها ماهانه مبلغی برای پس‌انداز در سازمان‌های بیمه و بازنشستگی و در نتیجه پرداخت حقوق بازنشستگی کسر می‌شود.

عبادی بیان کرد: ۲۰ هزار و ۲۰۸ نفر بعنوان وراث وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان هستند و  تا پایان فصل بهار امسال ۴۸۵ نفر از بیمه عمر و حوادث استفاده کردند.

وی با اشاره به خدمات رفاهی و حمایتی صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: ۱۴۵ هزار و ۶۶ بازنشسته و وظیفه بگیر استان از خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران(غرامت) و ۲ هزار و ۴۳۰ نفر نیز از کمک هزینه خدمات پنجگانه عصا، سمعک، عینک، ویلچر و واکر استفاده کرده‌اند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری اصفهان همچنین با اشاره به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی برای بازنشستگان کشوری یادآور شد: ۱۳ هزار و ۴۷۵ بازنشسته استان تا پیش از همه‌گیری بیماری کرونا، از سفرهای سیاحتی و زیارتی این صندوق استفاده کرده‌اند.

وی اظهار داشت: امسال وام ضروری بازنشستگان از هفت میلیون تومان به ۱۰ میلیون افزایش یافت و از ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیر سالجاری ۳۲ هزار و ۷۵۸ نفر از وام ضروری بازنشستگان و ۶۹ نفر از وام ازدواج فرزندان بازنشسته استان بهره‌مند شدند.

عبادی خاطرنشان کرد: خدمات کارت منزلت، عصا، عینک، سمعک، استعلام و فیش و حکم حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف کاهش مراجعات برون سپاری شده و هم اکنون در دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود و بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر، خدمت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی میزان افزایش سقف بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری از خرداد سالجاری تا خرداد ۱۴۰۰ را برای بیماران خاص از ۴۵ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان در قرارداد جدید عنوان کرد و گفت: سقف بستری فوق تخصصی ۴۴ میلیون تومان، سقف بستری عمومی ۲۲ میلیون تومان، سقف خدمات تشخیصی درمانی سرپایی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سقف خدمات آزمایشگاهی ۸۰۰ هزار تومان، سقف رادیوگرافی۴۰۰ هزار تومان و سقف اعمال مجاز سرپایی ۹۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان افزود: مرحله دوم طرح یاری با هدف ارائه اعتبار خرید کالا به بازنشستگان و وظیفه‌ بگیران در مرداد با اعتبار ۱۲ میلیون ریال برای خرید از فروشگاه‌های رفاه اجرایی شد و بازنشستگان استان نیز با کارت حقوق بانک صادرات خود از تسهیلات این طرح استفاده کردند.

وی اظهار داشت: عرضه سهام بیمه ملت، پذیره‌نویسی صندوق مدیریت ثروت در فرابورس ایران و ارائه تسهیلات خرید سهام دارایی یکم دولت ETF  در بازار سرمایه، از سوی صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان اقدامی بود که در طولانی مدت منجر به حفظ ارزش دارایی بازنشستگان می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار