با همت اصحاب رسانه و نذر خون در روز عاشورا؛
گروه خبرنگاران خیر خراسان رضوی زیرنظر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی تشکیل شد و در اولین اقدام امروز هم زمان با عاشورای حسینی تعدادی از اصحاب رسانه استان در مشهد اقدام به نذر خون خود به بیماران نیازمند کردند.
کد خبر: ۸۹۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 30 August 2020

به گزارش تابناک رضوی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی با آرزوی قبولی عزاداری ارادتمندان مکتب حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا با اعلام این مطلب افزود: در دهه اول محرم که با عنوان احیای امربه معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، گروه «خبرنگاران خیر» خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی با هدف اطلاع رسانی امور خیر و فهالیتهای عام المنفعه، توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ایجاد شد.

مجتبی محمودی مهماندوست اظهار امیدواری کرد: با توجه به ارتباط گسترده اصحاب رسانه و قلم می توان قدم در راه خیر گذاشت و با اطلاع رسانی به موقع، نوری در تاریکی بخش های مختلف و مورد نیاز جامعه تاباند و چراغی روشن کرد. 

وی با بیان این که هیچ محدودیتی برای عضویت خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در این گروه وجود ندارد، ادامه داد: این گروه به صورت خودجوش و با نیت نیک تعدادی از اعضا راه اندازی شد و اطلاع رسانی امور خیریه در شرایطی که خیرین بسیاری وجود دارند که نمی دانند چگونه و در چه راهی فعالیت ها و کمک های خودشان را انجام دهند، گام بزرگی برای افزایش مشارکت خیرین و نیز مسئولان و بسط روحیه ایثار و احسان است.

محمودی با اشاره به این که روش گروه خبرنگاران خیر، فرایند محور است نه فردی و موردی ادامه داد: طی سال های گذشته برخی از خیرین و حتی واقفان با نیت های پاک و خالصانه کارهایی انجام دادند که اگر نیاز سنجی و اطلاع رسانی درستی از شرایط جامعه وجود داشت، بهره برداری بیشتری از این فعالیت ها انجام می گرفت.

وی تصریح کرد: در ماههای اخیر در مشهد با حضور تعدادی از دغدغه مندان رسانه ای مسائلی مانند کودکان خیابانی و کارتن خوابها مورد رصد و انعکاس قرار گرفت که با همراهی برخی مسئولان تا حدی چاره جویی و مددرسانی به آسیب دیدگان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مواسات و کمک مومنانه که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد به عنوان یک راهبرد جدی مدنظر است و رسالت رسانه ها نیز انعکاس شایسته اهتمام کارهای جهادی در این راستا برای انسجام و هم افزایی بیشتر است.

شایان ذکر است فراخوان " نذر خون " روز عاشورا در مشهد بنا به اعلام نیاز سازمان انتقال خون استان به خون و فرآورده های خونی برای درمان بیماران و با مشارکت بسیج رسانه خراسان رضوی برنامه ریزی و اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار