آئین بزرگداشت روز ملی سینما با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، در سالن سینما فرهنگ ایلام با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و فیلمسازان، عکاسان، مستندسازان و جمعی از علاقمندان حوزه فیلم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 15 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این مراسم، با گرامیداشت روز ملی سینما و تبریک این روز به همه تلاشگران و علاقمندان این عرصه اظهار کرد: برگزاری آئین نکوداشت روز ملی سینما اولین برنامه فرهنگی و هنری طی شش ماه گذشته است.

وی با بیان اینکه این برنامه با هدف تکریم روز سینما به صورت نمادین و تجلیل از بزرگان و هنرمندان موفق این عرصه برگزار شده است، تصریح کرد: در استان ایلام استعدادهای درخشان و بزرگانی را داریم که آبروی حوزه فیلم، مستندسازی و عکاسی بوده و در عرصه های ملی و حتی بین المللی پیوسته حضور و بروز دارند و بسیار خوب هم درخشیده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه روز سینما فرصت مناسبی برای تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه سینما و عکاسی در استان است، گفت: شیوع ویروس کرونا تمام مناسبات و برنامه ها و جشنواره ها را را تحت الشعاع قرار داد با این وجود جامعه فرهنگی و هنری استان برنامه ها و فعالیت های خود را در فضای مجازی دنبال کرد که بسیار هم تاثیرگذار بود.

خودآموزبا اشاره به اینکه بسیاری از هنرمندان در فضای مجازی پای کار آمدند و به تولید محتوا پرداختند، بیان کرد: هنرمندان تنها قشری هستند که می توانند رویکرد زندگی سازگار با کرونا را به مردم جامعه آموزش دهند و موثر باشند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد علی باسره پیشکسوت عرصه فیلم و نمایش، تصریح کرد: روز سینما بهانه خوبی برای تکریم و تقدیر از خانواده محترم زنده یاد استاد علی باسره است و جامعه فرهنگی استان نقش آفرینی های ماندگار ایشان را در عرصه فیلم و نمایش از یاد نمی برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با تاکید بر تقدیر از خانواده محترم زنده یاد علی احسان پورمند، خاطرنشان کرد: این فیلمساز و مستندساز فقید که دومین سرپرست انجمن سینمای جوانان ایلام بودند چند دهه تلاش و همت خود را معطوف سینمای استان کردند که قابل تقدیر است.

در ادامه این مراسم فیلم کوتاه «زنگ پایان» ساخته نریمان خلیلی که آخرین نقش آفرینی استاد علی باسره به حساب می آید اکران شد و پس از آن از سرکار خانم معاضدی همسر ایشان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همچنین از خانواده زنده یاد علی احسان پورمند پورمند از سرپرستان سابق انجمن سینمای جوانان استان ایلام تقدیر و تجلیل شد.

تجلیل از افتخارآفرینان حوزه فیلم، مستند و عکس و برگزیدگان جشنواره های ملی و بین المللی در سال گذشته از جمله مهدی نورمحمدی مستندساز برجسته و ملی، صدیقه خدایی مستندساز و عکاس، وحید اسلامی فیلمساز و مدرس سینما، روح اله اکبری فیلمساز، محسن کولیوندی مستندساز، سعید اسماعیل بیگی سازنده فیلم کوتاه، سجاد احمدبیگی فیلمساز، علی کریمی و علی جعفری به عنوان عکاس از برنامه دیگر این مراسم بود./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار