کد خبر: ۹۰۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 17 September 2020

 

نقش عناصر دیداری در هنرعکاس تبیین‌شد

هشتمین نشست اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون استان گیلان با موضوع محوری «نقش عناصر بصری در هنر عکاسی» برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این جلسه در ادامه سلسله ‌نشست‌های مجازی اعضای انجمن عکاسی کانون پرورش فکری استان گیلان و با حضور«حوری داوودی»، از صاحب‌نظران این عرصه‌ صورت‌گرفت.

کارشناس هنری آفرینش‌های هنری و نماینده انجمن عکاسی کانون استان سیستان‌وبلوچستان در این نشست برخط ضمن محور قراردادن نقش عناصر بصری در عکاسی، از ارزش‌مندی ثبت لحظه‌ها برای حاضران سخن‌گفت و با «فراتر از هنر» توصیف‌کردن عکاسی گفت: آن‌چه اثر یک عکاس را برجسته‌می‌کند، قرین‌سازی خلاقیت‌ورزی با اصول‌کاری است.

 وی درعین‌حال، از جایگاه خلاقیت در هنرعکاسی صحبت‌کرد و نگاه فردی را زمینه‌ساز ثبت تصویری زیبا و موفق دانست.

داوودی هم‌چنین، نقش عناصر بصری در عکاسی را یاری‌گر یک هنرمند برشمرد و افزود: برای بصیرت‌افزایی و خلق اثر، نیازمند آشنایی با مفهوم بصیرت و نگاه خلاقانه به محیط پیرامون هستیم.

میهمان این نشست مجازی در ادامه به مبانی سواد بصری و اهمیت ترکیب‌بندی عناصر اولیه خلق یک تصویر پرداخت و نقطه، خط، شکل، جهت، سایه-روشن یا رنگ‌مایه و هم‌چنین، بافت، بُعد، مقیاس و حرکت را ازجمله این عناصرعنوان‌کرد.

کارشناس هنری کانون استان سیستان و بلوچستان برهمین اساس، انتخاب و به‌کارگیری این عناصر را ضروری‌خواند و گفت: آن‌چه چارچوب یک اثر را شکل‌می‌دهد، خلاقیت عکاس در ترکیب عنصرهاست.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این نشست مجازی، از تعلق خاطر خود به هنر عکاسی سخن‌گفت و با ارزش‌مند توصیف‌کردن فعالیت اعضای این انجمن در به تصویرکشیدن مواهب خدادادی و مسایل اجتماعی افزود: آن‌چه این فعالیت را برجسته‌می‌کند، برپایی انجمن‌های تخصصی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده همکاران دیگر استان‌هاست.

اسفندیارضیائی درهمین ارتباط به حضور سازنده کارشناس هنری کانون استان سیستان و بلوچستان به عنوان مدرس اشاره‌کرد و افزود: دعوت ازشخصیت‌های مطرح کانون مایه مباهات و فراهم‌سازی فرصت تبادل فرهنگی امری مهم و نیازمند توجه افزون‌تر است.

پایان بخش این نشست برخط که صبح امروز صورت‌گرفت، طرح پرسش‌ از سوی حاضران و پاسخ‌گویی، به‌اشتراک‌گذاری مطالب و تصاویر مرتبط از سوی میهمان برنامه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار