معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان این که عادی انگاری کرونا در قم به شدت آزاردهنده است گفت: جلسات غیر ضرور در تمام ادارات و دستگاه های اجرایی استان باید از روز دوازدهم آبان ماه ممنوع شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 02 November 2020

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمانپور افزود: برگزاری هرگونه تجمع، همایش و جلسات بیشتر از ۱۵ نفر در قم مانند استان تهران باید ممنوع و جلسات اداری هم تا حد امکان به‌صورت مجازی برگزار شود یا به تعویق بیفتد.

وی با انتقاد از ادامه ساده پنداری کرونا، گفت: وضعیت بیمارستان‌های قم به‌گونه‌ای است که مرگ فقط یک‌قدم تا پایان زندگی افراد بی‌توجه فاصله دارد.

وی اضافه کرد: قدرت سرایت و کشندگی این ویروس بسیار پیچیده است و فرقی هم بین افراد ثروتمند و مستضعف در بین فوتی‌ها وجود ندارد.

به گفته وی، با توجه به خطرات روزافزون کرونا حجم برخوردهای حکومتی مانند مسدودسازی ورودی‌های ۲۵ شهر از امروز آغازشده است.

سلیمانپور یادآور شد: نیروی انتظامی و پلیس راهور قم برای اجرای طرح ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از شهر در محورهای مواصلاتی قم مستقرشده‌اند.

به گفته وی، قم در حالی امروز با وضعیت قرمز کرونایی دست‌وپنجه نرم می‌کند که در ابتدای فصل تابستان در آستانه به صفر رساندن تعداد مبتلایان بود.

وی اظهار کرد: از رسانه‌های استان درخواست می‌کنیم هشدارهای لازم را در رابطه با خطرات کرونا منتشر کنند و ماهم در این زمینه از آنها حمایت خواهیم کرد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز بیان کرد: با توجه به طولانی شدن دوران مبارزه با کرونا، باید از شیوه‌های غیرمستقیم برای هشدار و خطر این بیماری استفاده شود.

محمدجواد محرابی گفت: می‌توان از بدنه اتوبوس‌های درون‌شهری برای انتقال پیام‌های کرونایی استفاده کرد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی استودیو خبر متمرکز بین رسانه‌های مختلف یکی از اولویت‌های آتی شورای اطلاع‌رسانی قم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: طی ۱۰ روز گذشته آمار بستری بیماران کرونایی در قم ثابت بوده و تعداد افراد فوتی هم رو به کاهش است.

سید هاشم صدر گفت: آمار فوتی در ایران نسبت به میانگین جهانی همچنان بالاتر است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل پایین بودن آمار فوتی در جهان، رسیدگی و توجه بیشتر آنها به سالمندان و بیماران زمینه‌ای است.

صدر گفت: مراجعه دیرهنگام این قبیل افراد به بیمارستان یکی دیگر از دلایل بالا بودن میزان مرگ‌ومیر سالمندان و بیماران زمینه‌ای است.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند./

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار