معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: روغن مورد نیاز مردم استان به میزان لازم تامین و ذخیره سازی شده و درحال عرضه به مراکز فروش است.
کد خبر: ۹۱۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 23 November 2020

ایرج حیدری شامگاه یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان افزود: کارخانه‌های تولید روغن استان هرمزگان نیز با تامین مواداولیه با تمام ظرفیت درحال تولید و فعالیت هستند.
وی بیان داشت: عرضه گسترده کالاهای ضروری مورد نیاز مردم هرمزگان باید با سرعت هرچه بیشتر در مناطق مختلف هرمزگان تداوم یابد.
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: جهاد کشاورزی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به تامین نهاده های دامی مورد نیاز دامداران اقدام کند و جوجه ریزی در مرغداری‌های استان طبق برنامه ریزی‌ها دنبال شود.
حیدری یادآورشد: با کددار شدن انبارهای ذخیره کالاهای ضروری با پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی از احتکار و عرضه خارج از شبکه این  کالاها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: کنترل و نظارت بر بازار اقلام ضروری توسط دستگاه های اجرایی ذیربط تشدید گردد تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.
این مسوول تصریح کرد: کاهش فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده با حذف واسطه نقش بسزایی در کاهش هزینه‌ها دارد و در این زمینه دستگاه های اجرایی متولی مسوولیت مهمی دارند.

ییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: روغن خوراکی در این استان از محل کارخانه «حیات هرمزگان» تامین می‌شود که در این زمینه می‌توان با تخصیص به موقع روغن خام به این شرکت، دغدغه خانوارها به این کالای اساسی را کاهش داد.

خلیل قاسمی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: اختصاص روغن خام به کارخانه حیات هرمزگان باید از طریق مخازن این استان تامین شود تا با بیشترین ظرفیت روغن خوراکی خانوارها را تامین و با سرعت در سطح بازار افزایش یابد.

وی بیان داشت: ظرفیت تولید روغن خوراکی شرکت حیات هرمزگان ۲ هزار و ۵۸۳ تن در ماه و ۳۱ هزار تن در سال است که با اختصاص بیشتر روغن خام می‌تواند در سه نوبت کاری مشغول به فعالیت شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: عرضه روغن خوراکی در سطح بازار هرمزگان باید از طریق فروشگاه‌های بزرگ و واحدهای صنفی صورت گیرد تا مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

وی یادآورشد: مشکل اصلی در تامین روغن خانوارها تامین نشدن به موقع روغن خام به کارخانه روغن نباتی حیات هرمزگان و مستقر نبودن فروشگاه‌های بزرگ در سطح روستاها و شهرستان‌های کوچک استان است که می‌توان این مساله را باهمکاری مدیریت شرکت غله وخدمات بازرگانی و شرکت‌های تعاون روستایی برطرف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار