با هدف ساماندهی ترافیک جاده ای درون مجتمع بندری؛
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مطالعه مرحله دوم طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی با هدف بررسی برنامه و ساماندهی ترافیک جاده ای درون این مجتمع آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 30 November 2020

علیرضا محمدی کراجی ران روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: هدف این طرح در واقع ساماندهی ترافیک جاده ای درون مجتمع بندری شهید رجایی و شبیه سازی ترافیک با هدف سهولت رفت وآمد و سرعت بخشی در امر جابجایی کالا است.
وی در خصوص شبیه سازی ترافیک جاده ای درون مجتمع بندری اظهارداشت: برآورد تقاضای سفر به بندر، برآورد تقاضای پارکینگ به تفکیک ناوگان ورودی و خروجی، مدیریت صف در محل گیت های وردی و خروجی، ارزیابی ظرفیت شبکه معابر داخلی، نحوه ی ارتباط شبکه داخلی بندر با شبکه برون شهری حومه ها، بررسی نیازهای هندسی و همچنین زیرساختی و طراحی یکی از مهم‌ترین مواردی بوده که در این طرح به آن پرداخته شده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، به دیگر محورهای مطالعه مرحله دوم طرح جامع این مجتمع بندری نیز اشاره کرد و گفت: استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های محیطی براساس استانداردهای بین المللی و الزامات زیست محیطی با هدف ایجاد ارزش افزوده، برنامه ریزی راهبردی برای انجام فعالیت‌های هدفمند و هماهنگ در یک بازه زمانی بلندمدت و نیز شناسایی و تدوین ضوابط و مقررات مبتنی بر مولفه‌های اقتصادی از مهم‌ترین اصول و اهداف تدوین شده در این طرح 
 است.
محمدی کراجی ران یادآورشد: طرح یادشده در چارچوب مطالعه طرح جامع بنادر بازرگانی کشور تدوین شده که پهنه های بندری، طرح‌های توسعه‌ای، بندر نفتی خلیج فارس و اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاق شده به بندرشهید رجایی را در قالب ایجاد شهر لجستیکی و همچنین ساماندهی ترافیک جاده ای درون بندر را مورد ارزیابی و پایش قرار می‌دهد. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان به جایگاه استراتژیک بندر شهید رجایی اشاره کرد وگفت: حدود ۶۰ درصد از تجارت دریایی کشور از طریق این بندر صورت می‌گیرد.
بندر شهید رجایی از مهم‌ترین بنادر ایران به شمار می‌آید که تخلیه وبارگیری سالانه حدود ۱۱۰ میلیون تن انواع کالا را به تنهایی عهده دار است؛ این بندر بیش از ۵۵ درصد صادرات و وارات و ۷۰درصد ترانزیت بنادر کشور را به خود اختصاص داده و همچنین تخلیه وبارگیری ۹۰ درصد کالاهای کانتینری در این بندر انجام می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار