نشان سازمان جهانی گردشگری حلال با حضور رییس این سازمان به خانه بومیان کیش اهدا شد.
کد خبر: ۹۲۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 01 December 2020

رییس سازمان گردشگری حلال روز سه شنبه در مراسم اهدای این نشان،با اشاره به مولفه‌های اساسی این سازمان در بحث گردشگری گفت: حلیت،‌ کیفیت، سلامت و اصالت مهمترین عناصرمورد توجه این سازمان است. در خانه بومیان کیش نیز ما شاهد اصالت و سلامت زندگی گذشتگان هستیم و افرادی که از اینجا بازدید می‌کنند این را درک ممی کنند. چیزی که در این دست موزه‌ها مشاهده می‌شود احترام به انسان و کرامت انسانی است.

محمد شریف ملک زاده در ادامه هدف اصلی از گردشگری حلال را خاطره سازی عنوان کرد و افزود: در این نوع گردشگری علاوه برسه عنصر انسان، زمان، مکان، ارتقای روح و روان انسان و آسایش او نیز مدنظر قرارمی‌گیرد. به همین دلیل تلاش می‌شود در بسته گردشگری به همه این عناصر به صورت تومان توجه شود.یکی از کارکردهای چنین موزه‌هایی خاطره‌سازی است و بسیاری از گردشگران نیز به دنبال تامین این هدف در سفر هستند.  

وی ادامه داد: خانه بومیان از ورود تا خروج نوعی روش زندگی را به انسان یاد می‌دهد و باعث می‌شود این سبک و سیاق و روش زندگی به جهانیان معرفی شود. باید تلاش کرد تا خانه بومیان در بسته گردشگری کیش قرارگیرد تا کسانی که به کیش سفر می‌کنند فقط جذب مراکزتجاری و مدرن نشوند و کیش را با همه جهاتش ببینند .

ملک‌زاده ضمن تاکید بر ثبت ملی و جهانی موزه بومیان خاطرنشان کرد: ثبت ملی این موزه باعث می‌شود تا دولت به عنوان حاکمیت به مرمت و بازسازی اینجا کمک کند. همچنین سازمان منطقه آزاد کیش هم باید برای ثبت ملی اینجا حمایت لازم را به عمل آورد و همچنین برای مرمت اینجا که نیاز به یک کار تخصصی دارد.

مدیر خانه بومیان کیش نیز از لزوم تهیه مکانیزمی توسط مسئولان محلی برای تبلیغ چنین مکان‌هایی در شهرهای مختلف سخن گفت و افزود: این کار باعث می‌شود تا گردشگر از بدو ورود به هر شهری با چنین مناطقی آشنا شوند. بسیاری از گردشگران تمایل به بازدید از بافت‌های سنتی و قدیمی دارند .

محمد جاسم‌پور معرفی جاذبه‌های اصیل و قدیمی کیش و انتقال میراث فرهنگی بومیان به نسل‌های آینده و آشنایی گردشگران و ساکنان با آنها را هدف اصلی خانه یومیان کیش عنوان  کرد و گفت: بنا داریم تا در طرح توسعه خانه بومیان محل‌های اقامتی وهمچنین ایجاد بازارچه‌ای برای فروش صنایع دستی به عنوان سوغات اصلی جزیره کیش در نظظر گرفته شود تا از این طریق علاوه بر اشتغال‌زایی برای بانوان به احیای صنایع دستی نیز کمک کرده باشبم. علاوه بر این‌ها استفاده از ظرفیت غذای بومی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری را مدنظر قرار داده‌ایم.

خانه بومیان با قدمتی ۲۰۰ ساله و در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع درمنطقه سفین کیش واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار