رییس خانه مطبوعات استان ایلام ؛
رییس خانه مطبوعات استان ایلام با بیان اینکه صدا و سیما باید حرفه ای تر عمل کند، گفت: صدا و سیما باید بپذیرد دوران یکسویه جریان خبری گذشته است و صاحبان قلم در حوزه مکتوب و گردانندگان رسانه های رسمی که درفضای مجازی هم حضور موثر دارند، در تعاملی توأمان فضای افکار عمومی را شکل می دهند.
کد خبر: ۹۲۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 23 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سامی شهبازی اظهار داشت: صدا و سیما باید با برنامه سازی های جدی برای نگهداری مخاطبان سنتی و اصلی ورود عاجل و عالمانه کند و بنای بر تقابل با حوزه مطبوعات و رسانه های رسمی را نگذارد.

وی افزود: شب گذشته در بخش نمایش طنز برنامه محلی جنگ شبانه "مانگه شاو" شبکه استانی ایلام که همواره در قالب طنز رگه هایی از انتقاد در آن گنجانده می شود، قرعه طنز و انتقاد به نام گردانندگان فضای مجازی استان افتاد. 

رییس خانه مطبوعات ایلام گفت: ماجرای نمایش دیشب از این قرار بود که یک کانال تلگرامی از مادر خانواده که یک مدیرکل است جهت استخدام های فامیلی انتقاد می کند و همین موضوع محملی برای گفتگوی اعضای خانواده در خصوص فضای مجازی و ماهیت کاسبکارانه برخی از فعالان مجازی شد.

شهبازی تاکید کرد: این موضوع اگر چه قسمتی از آن در مورد برخی از فعالان مجازی بی شناسنامه و جاعلان نام خبرنگار درست است اما از سویی باعث رنجش خاطر تعداد زیادی از شاغلان واقعی شغل مقدس خبرنگاری نیز شد.

وی یادآور شد: صدا و سیما باید حرفه ای تر عمل کند و اصحاب واقعی رسانه که خط و ربط و مسیر آنها از فعالان مجازی جعلی جداست هرگز خود را از نقد مبرا نمی دانند و پرواضح است انتظار دارند که برنامه سازان آیتم مذکور و مسوولان سیما جهت بررسی این موضوع هرچه زودتر به جامعه رسانه استان پاسخ قانع کننده بدهند.

رییس خانه مطبوعات ایلام در خصوص پخش این نمایش از تلویزیون ایلام و انتقادهای وارده به این نمایش اظهار داشت: آنچه واضح است اینکه علاوه بر خیل عظیم گروه های چند هزار نفری و کانال های طنز و سرگرمی یا فیک نیوزها، خبرنگاران واقعی، زبده، ماهر، شجاع و دارای قریحه و قلمی که هر کدام شناسنامه رسانه ای این استان محسوب می شوند نیز در این فضای مجازی یا مکتوب فعالیت حرفه ای می کنند.

شهبازی افزود: این خبرنگاران به دفعات با مطالب کارشناسانه و نقادی های موثر و نافذ خود بارها مسوولان را پاسخگو کرده اند و حتی توانسته اند آب رفته را به جوی بازگردانند و با پیگیری و رسانه ای کردن یک موضوع مهم در رفع آن مشکل حضوری موثر داشته باشند.

وی از رییس صدا و سیمای مرکز ایلام و قائم مقام این مرکز، خواست: نظارت بر محتواهای تولید شده این رسانه پرمخاطب را کارشناسانه تر و بر اساس واقعیت ها پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: به عنوان یک فعال رسانه که سه دهه در این حوزه فعالیت دارم معتقدم که یکی از چالش های جدی صدا و سیما در مواجهه با شبکه های اجتماعی، هجرت گسترده مخاطبان به سمت رسانه های نوین است که باید آن رسانه ملی، با برنامه سازی های جدی در این زمینه برای نگهداری مخاطبان سنتی و اصلی ورود عاجل و عالمانه کند و بنا بر تقابل با حوزه مطبوعات و رسانه های رسمی استان را نگذارد و از سویی برای تولید محتوای های نافذ و اثر گذار از تهیه کنندگان باتجربه در حوزه راهبردی تولید محتوا بهره لازم را داشته باشد./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار