فرمانده انتظامی استان ایلام:
فرمانده انتظامی استان ایلام از صلح و سازش ۷۳ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره نیروی انتظامی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 04 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ دلاور القاصی مهر در دیدار با اعضای خانه مطبوعات استان ایلام اظهار کرد: رسانه‌ها همواره پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و می‌توانند بسیاری از مسائل مهم جامعه را نیز حل و فصل کنند.

وی افزود: برای ایجاد امنیت پایدار علاوه بر تعامل نیروی انتظامی با سایر دستگاه‌ها، نیازمند تعامل و همکاری سازنده و هدفمند با رسانه‌ها در استان نیز هستیم.

القاصی مهر، بر ضرورت پرداختن رسانه‌ها به معضلات و مشکلات اجتماعی اشاره کرد و بیان کرد: برخی از آسیب‌های اجتماعی کوچک در صورت نپرداختن به آن منجر به انجام جرمی بزرگ خواهد شد که باید فرهنگ‌سازی مناسب و همچنین پیشگیری انجام شود.

در برخورد با اراذل و اوباش هیچ مماشاتی صورت نمی‌گیرد

وی گفت: اصل فرهنگ سازی همواره زمان‌بر و هزینه بر است اما بسیار تأثیرگذار است که رسانه‌ها در این شرایط می‌توانند نقش مؤثری در فرهنگ سازی اصول اجتماعی و حذف بسترهای جرم داشته باشند.

وی تصریح کرد: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پناهگاه امنی برای مردم هستند و در هر ساعت از شبانه روز صادقانه و بی منت جوابگوی مردم هستند.

وی در ادامه به تشریح مأموریت پلیس در مقابله با اراذل اوباش پرداخت و یادآور شد: در برخورد با اراذل و اوباش هیچ مماشاتی صورت نمی‌گیرد، اما مأمورین نیروی انتظامی در مقابله با مردم باید رأفت و ادب اسلامی را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام از صلح و سازش ۷۳ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره نیروی انتظامی خبر داد و گفت: با حضور کارشناسان مجرب و کارآزموده در مراکز مشاوره‌ای انتظامی استان، ۷۳ درصد از پرونده‌های ارجاعی قبل از ورود به چرخه قضائی در این مراکز حل و فصل و به صلح و سازش ختم می‌شود.

وی گفت: هرچه بتوانیم با آموزش همگانی، مشاوره و فرهنگ سازی در جامعه تلاش کنیم به همان مقدار امنیت و آرامش و احساس آن در بین مردم تقویت خواهد شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار