تابناک-در حالی که مسئولان استان هرمزگان در سخنان خود بارها از تأمین نیاز روغن مایع استان هرمزگان و عدم مشکل در توزیع آن صحبت می کنند اما مشاهدات خبرنگار و سخنان شهروندان و فروشگاه های کوچک و بزرگ نشان دهنده عدم تحقق وعده مسئولین استان هرمزگان است.
کد خبر: ۹۲۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 04 January 2021

به گزارش تابناک -در همین بین مشاهدات در فروشگاه های بزرگ و کوچک نشان می دهد که یا در برخی فروشگاه ها روغن مایع ایرانی به تعدادی کم وجود دارد یا به هیچ وجه وجود ندارد.

یکی از خواربارفروشان افزود: متأسفانه علی رغم وعده های مسئولین با مشکل کمبود روغن مایع مواجه هستیم.

سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان از واحدهای صنفی متقاضی دریافت سهمیه روغن خواسته است در سامانه سامانه جامع تجارت به نشانی اینترنت ntsw.ir نام نویسی کنند.

محمدی با اشاره به اینکه با هزار زحمت در سامانه مورد تأیید سازمان صمت ثبت نام و پس از آن سهمیه دو تا سه کارتن تعلق می گیرد، خاطرنشان کرد: همین مقدار در موقع عرضه در کمتر از یک تا دو ساعت به پایان می رسد و با این مقدار نمی توان مقدار تقاضا شهروندان را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه مجبور هستیم روغن خارجی بیاوریم که با توجه به هزینه سنگین آن استقبالی از سوی مسئولین صورت نمی گیرد، عنوان کرد: برخی از شرکت های توزیع نیز برای اعطا سهمیه روغن اختصاصی ما را مجبور به خرید اقلامی همچون شیر، رب گوجه فرنگی، ماست و ... می کنند.

نیاز استان هرمزگان به روغن نباتی به طور متوسط ماهانه ۲۵۰۰ تُن است و هر هرمزگانی به طور میانگین سالانه   ۱۶ لیتر روغن مصرف می‌کند.

 درهمین خصوص معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ، افزود: سهمیه‌ای که تقریبأ روزانه در سطح استان توزیع می شود ۸۰ تا ۱۰۰ تن است که تمامی واحدهای خواربارفروشی ها که در سامانه جامع تجارت اقدام به نام نویسی کرده اند، میتوانند این سهمیه را از عمده فروشان دریافت کنند.

محمد عباسی با اشاره به اینکه سهمیه ها براساس نیازهر منطقه تأمین و تعلق می گیرد، اظهار کرد: اگر تمامی واحدهای صنفی هر منطقه فعال باشند مشکلی در تأمین روغن نداریم.

وی با بیان اینکه کمتر از یک ماه نیز توزیع روغن در استان هرمزگان ساماندهی می شود، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت تخلف در گرانفروشی یا کمبود روغ در هر منطقه می توانند موضوع را از طریق شماره ۱۲۴ به اطلاع سازمان صمت برسانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار