مدیر کل شیلات هرمزگان از تخصیص ۱۵ فقره مجوز صید ویژه ۳۰بانوی صیاد هنگامی با پیگیری شیلات استان و موافقت سازمان شیلات ایران و حمایت استانداری هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 05 January 2021

دکتر عبدالرسول دریایی روز(۱۵ دی ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بانوان زحمت کش و  صیاد هنگامی از سال‌ها پیش  اقدام به صید با قایق به روش قلاب می کردند اما به دلیل نداشتن مجوز صید از مزایای لازم برخوردار نبودند گفت:  تعدادی از این بانوان سرپرست خانوار بوده که نیاز مبرم به این حرفه برای درآمد و سرپرستی خانواده داشتند.

وی افزود: با توجه به شرایط این بانوان و اهمیت حل مشکل این بزرگواران  ساماندهی این فعالیت در دستور کار ویژه شیلات استان قرار گرفت  و با پیگیریهای مستمر موافقت ۱۵ فقره مجوز مازاد بر مجوزهای توسعه جزایر بطور ویژه صرفا جهت ۳۰ نفر از این  بانوان  از سوی سازمان شیلات ایران صادر شد.

دریایی تصریح کرد: به ‌یمن و برکت انقلاب اسلامی این مجوزها در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امسال در اختیار بانوان صیاد هنگامی  قرار خواهد گرفت.

مدیرکل شیلات هرمزگان در پایان از حمایت  استاندار هرمزگان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و  معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران که لازمه تحقق این مهم بود ، تشکر کرد

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار