آخرین وضعیت پیشرفت طرح راه آهن رشت – کاسپین بررسی شد.
کد خبر: ۹۲۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 05 January 2021

استاندار گیلان گفت : در نشستی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، روند پیشرفت طرح راه آهن رشت - کاسپین بررسی و بر ضرورت تکمیل این طرح تا خرداد سال 1400 تأکید شد.

ارسلان زارع گفت : در این نشست بر شتاب در ساخت ابنیه فنی همچون پل ها ، آزادسازی مسیر ، تأمین مصالح مورد نیاز از طریق سدهای سنگر، تاریک و منجیل و تعریض جاده ها در محورهای امام زاده هاشم - رودبار و پونل - خلخال از موارد مورد تأکید در این نشست بود.

وی همچنین گفت : بر جابجایی تأسیسات معارض در مسیر ریلی رشت - کاسپین از سوی شرکت های آب و فاضلاب، برق، مخابرات ، گاز و انجام کار در 3 شیفت کاری نیز در این نشست تاکید شد.

استاندار گیلان افزود : مقرر شد تأمین منابع مالی این طرح به میزان 2 هزار میلیارد ریال صورت گیرد.

ارسلان زارع گفت : همچنین پیشرفت باقی مانده طرح آزادراه رشت - قزوین محدوده منجیل و رودبار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن اشاره به تأمین منابع مالی مورد نیاز ، بر انجام کار در 3 شیفت کاری برای اجرای این طرح، جابجایی تأسیسات و اتمام طرح تا خردادماه سال 1400 تأکید شد.

وی افزود : راه آهن رشت – کاسپین به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شد و با تکمیل طرح ، مرکز گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود .

استاندار گیلان گفت : اجرای این طرح علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

ارسلان زارع افزود : نیمه دوم شهریور امسال یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد و عملیات زیرسازی طرح در 3 قطعه در حال اجراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار