تابناک-رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان گفت: در راستای حمایت از کارآفرینی سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت مازاد فضای فیزیکی حاکم بر مجموعه خود را در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهند تا توسط شرکت‌های دانش بنیان مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 06 January 2021

به گزارش تابناک،علی فتی اظهار کرد: پارک علم و فناوری در سال92 به صورت رسمی و تخصصی فعالیت خود را با هدف حمایت از افراد و شرکت‌های که داراى ایده جدید و فناورانه که قابلیت تجاری سازی محصول را داشته باشند در استان آغاز به کار کرد.


وی در ادامه افزود: پارک علم و فناوری زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند و ساختمان فعلی و جدید پارک که برج فناوری هرمز نام دارد در سال گذشته با کمک دانشگاه ملی هرمزگان و معاونت علمی ریاست جمهوری در هفت طبقه به متراژ چهار هزار و 135 متر که دارای 64 دفتر کار است با حضور مسئولان استان و کشوری افتتاح شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، بیان کرد: در ساختمان پارک، نزدیک به 50 شرکت دانش بنیان در بخش‌های کاربردی از جمله کسب کارهای اینترنتی و... مشغول به فعالیت هستند.

فتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص اشتغال جوانان و اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت بسیار خوبی در این امر برخودار هستند و می‌توانند نقش بسزای در راستای تحقق این کار ایفا کنند و این کار با حمایت، اعتماد به فکر و باور جوانان این مرز و بوم امکان پذیر است.

وی، یکی از مهم ترین مشکلات پارک علم و فناوری را کمبود فضای فیزیکی کافی کارگاهی برای شرکت‌های دانش بنیان دانست و عنوان کرد: در حال حاضر 50 ‌شرکت فناور مشغول به فعالیت هستند که با توجه به رشد شرکت‌های دانش بنیان در استان، متأسفانه هنوز نتوانسیم به صورت کامل و‌جامع پاسخگوى نیاز شرکت‌ها باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان در همین ارتباط با بیان اینکه شرکت‌های فناور از ظرفیت و بستر قابل قبولی در جذب اشتغال افراد را دارند، ابراز کرد: متأسفانه به دلیل عدم فضای کافی موجود در ساختمان پارک شرکت‌های دانش بنیان امکان فعالیت چندانی وجود ندارد. 

وی گفت: سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه ها در راستای حمایت از کارآفرینی اگر از ظرفیت مازاد فضای فیزیکی حاکم بر مجموعه خود برخوردار هستند این مکان‌های مازاد خود در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهند تا برای مهیا کردن فضا برای ایجاد محیط کارگاهی مورد استفاده شرکت های دانش بنیان قرار گیرد. 

فتی به حمایت تسهیلاتی مجموعه پارک از شرکت‌های دانش بنیان اشاره داشت و اظهار کرد: پارک تاکنون مجموعاَ چهار میلیارد تومان با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت پنج ساله و دوسال تنفس تا سقف 200 میلیون تومان از محل اعتبارات خود تسهیلات ارائه داده است و این تسهیلات علاوه بر حمایت جانبی دیگر بخش‌ها در این راستا است.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان به موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه پرداخت و ابراز کرد: برای نخستین بار زمینه ارتباط صنعت در دل دانشگاه را در پارک ایجاد کردیم، زیرا این امر باعث ارتباط موثر و بیشتر صنعت با دانشگاه می‌شود.

وی در راستای ارتباط موثر و بیشتر صنعت با دانشگاه، اضافه کرد: پارک یک طبقه کامل از ساختمان خود را به صنایع استان اختصاص داده است که در این بین دفاتر فولاد هرمزگان، پالایش نفت بندرعباس، کشتی سازی، صندوق پژوهش و فناوری و برنا صنعت از دفاتر حاضر صنایع در پارک هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار