مدیرکل شیلات هرمزگان:
تابناک-مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: مصوبه ممنوعیت صادرات آبزیان باید بازنگری شود.
کد خبر: ۹۳۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ 06 January 2021

به گزارش تابناک، عبدالرسول دریایی در حاشیه این نشست با اشاره به ظرفیت های خوب حوزه آبزی پروری شیلات هرمزگان به ویژه در زمینه پرورش ماهی در قفس و میگو و با توجه به کسب رتبه اول آبزی پروی هرمزگان در کشور گفت: خوشبختانه هرمزگان با تلاش های صورت گرفته توانسته حتی در زمان شیوع ویروس کرونا نیز صادرات خوبی به کشورهای آسیایی و اروپایی داشته باشد که رتبه اول کشور را نیز به خود اختصاص داده است، آبزیان صادارتی صرفاً به صورت منجمد و خشک بوده و آبزیان تازه با توجه به نیاز مصرف در بازار داخلی صادر نمی گردد.

وی هدفگذاری تولید ۱۸۰ هزار تن میگوی پرورشی را از برنامه های مهم شیلات هرمزگان خواند و گفت: این کار با تلاش ها و پیگیری های موجود و کارهای زیر بنایی بدون شک شدنی است.

دریایی تامین مولد عاری از بیماری و سالم را لازمه تداوم توسعه صنعت پرورش میگو خواند و گفت: تامین مولد عاری از بیماری تا زمانی که این مهم بومی سازی شود باید از طریق واردات صورت پذیرد که با توجه به شرایط کشور و تحریم های ظالمانه نیازمند حرکت جهادی و هماهنگ است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به بومی سازی، ساخت، تولید و نصب قفس ها در استان هرمزگان و گرفتن نتیجه های مثبت از این مهم تاکنون گفت: در راستای بومی سازی تولید بچه ماهی نیز هرمزگان گام های خوبی برداشته است، اما تا حصول نتایج که بی شک زمان بر است، می بایست در بحث تامین بچه ماهی و واردات آن با توجه به تحریم ها و نوسانات ارزی تدابیری از سوی دستگاههای ذیربط اندیشیده شود.

دریایی با اشاره به تولید بالغ بر ۳۱۳ هزار تن صید سالانه در هرمزگان و ممنوع شدن صادرات آبزیان تازه با توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار گفت: هرمزگان ظرفیت خوبی در بحث صادرات ماهی منجمد و صید ساردین ماهیان دارد که امید است در این راستا نیز اقدامات خوبی با پیگیری و هماهنگی مشترک شیلات، نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس و دیگر دستگاه های مرتبط صورت پذیرد.

وی سایر آبزیان همچون ماهیان خاویاری، کپور ماهیان و.... را از ظرفیت های خوب استان در زمینه صادرات خواند.

دریایی بر استفاده از ظرفیت های تشکل های شیلاتی از جمله اتحادیه ها و تعاونی های شیلات تاکید کرد و گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت های این تشکل ها می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات، توسعه بازار آبزیان هرمزگان در دنیا و جذب سرمایه گذار داشته باشد.

دریایی ظرفیت و زیرساخت های لازم برای توسعه، ساخت و تامین ادوات صید و نهاده های صید و صیادی و آبزی پروری را یک ظرفیت عظیم سرمایه گذاری و اشتغال زایی خواند و گفت: ورود در این زمینه ها علاوه بر اشتغالزایی مانع از خروج ارز از کشور می شود.

در ادامه رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس با اشاره به فعالیت های خوب شیلات هرمزگان در سال های اخیر گفت: در حال تلاش برای گسترش فعالیت های شیلاتی در کشورهای آفریقایی و آسیایی هستیم.

سعید شعبان ایجاد ارتباط بین اتحادیه ها و تشکل های شیلاتی بین ایران و ایتالیا در راستای افزایش تعاملات و همکاری را از دیگر برنامه های مشترک شیلات و نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس خواند و گفت: همچنین با تلاش های صورت گرفته در مسیر خوبی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری های شیلاتی با کشورهای فرانسه، روسیه، ایتالیا و اسپانیا هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار