تابناک-دوازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و جشنواره ادبی یوسف استان هرمزگان چهارشنبه‌شب با معرفی ۲۱ نفر برگزیده و شایسته تقدیر پایان یافت.
کد خبر: ۹۳۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 07 January 2021

در این آیین به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان و مشارکت تعدادی از نهادهای فرهنگی در سالن شهید سلیمانی سپاه امام سجاد(ع) و با حضور جمعی از مسوولان استانی برگزارشد، هیات داوران جشنواره ادبیات داستانی «یوسف» متشکل از نوح حامدی، سمیه باستین و فرزانه باستین و محدثه حاجبی(مسوول دبیرخانه جشنواره) در بخش بزرگسالان نفر اول را «فریده طرقی، مریم بهرنگ‌فر» برگزیده دوم انتخاب و معرفی کردند.

جایزه نفر سوم در این بخش نیز به صورت مشترک به «مهین پای مزد و زینب الله‌پرست» اهدا شد.

هیات داوران این دوره از جشنواره ادبی یوسف در بخش کودک و نوجوان نیز «آینا اکبری و مریم رحیمی شهسواری» را شایسته تقدیر معرفی کردند.

داوران دوازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس هرمزگان نیز متشکل از یدالله شهرجو، عبدالحمید انصاری و عبدالحسین انصاری و همچنین سیده زهرا حسینی و فاطمه حیدری(مسوول و همکار دبیرخانه جشنواره)برگزیدگان بخش شعراستانی دفاع مقدس را به ترتیب «ایرج انصاری فرد، راضیه حیدری و امید اکبری» معرفی و از آن‌ها تجلیل شد.

هیات داوران همچنین شاعر شایسته تقدیر در این بخش را "عارف معلمی" معرفی کرد.

در این دوره از جشنواره شعراستانی در بخش عاشورایی به ترتیب از «زینب احمدی‌نیا، حجت‌الاسلام بهزاد پودات و ابراهیم آرمات» تجلیل شد.

در بخش سردار شهید سلیمانی نیز از «اصغر ملایی، سید ابراهیم حسینی و محمود نارویی» تجلیل و در بخش مدافعان حرم نیز «فاطمه رحمانی، علی کهوری و مریم اکبرپور» معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در بخش مدافعان سلامت "رضا انصاری فرد و در بخش شعر مقاومت نیز سیده نگین ماجدی" تقدیر شدند.

جوان امروز شهید سلیمانی را خوب درک کرده است

دوازدهمین جشنواره شعر دفاع‌مقدس هرمزگان از نفرات برگزیده تجلیل کرد

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) به عنوان نخستین سخنران این مراسم با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که شهید سلیمانی مدرسه و مکتب انسان‌ساز است، بیان داشت: شهید سلیمانی یک نماد و الگوست که باید این نماد مهم و جهانی خوب به جامعه معرفی شود.

هدایت الله امیری افزود: اگر قرار است راه و روش شهید حاج قاسم سلیمانی را به جوانان، آیندگان در دنیا منتشر کنیم باید از ابزاری استفاده کنیم که بر دل بنشیند و یکی از این ابزارهای اثرگذار هنر در قالب‌های شعر و داستان است.

وی با بیان اینکه؛جوان امروز شهید سلیمانی را خوب درک کرده است، توصیه کرد: باید با زبان هنر بتوانیم سربازان خوبی برای مقام معظم رهبری و امام زمان(عج) باشیم.

دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه کرد

دوازدهمین جشنواره شعر دفاع‌مقدس هرمزگان از نفرات برگزیده تجلیل کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان نیز دومین سخنران این جشنواره بود و در سخنانی ابرازداشت: خاصیت جنگ تخریب است اما به دنبال این جنگ ناخواسته یک دفاع مقدس شکل گرفت که برای ما ارزشمند است چراکه انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

سردار حبیب‌الله میرزایی افزود: شهدا با رفتن خود رسالت سنگینی را بر دوش ما گذاشتند و آنهم رساندن پیام خود به نسل‌های آینده است و برای رساندن این پیام نیاز است که ادبیات دفاع مقدس شکوفاتر و عمیق‌تر راه خود را ادامه بدهد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرموده‌اند فرهنگ دفاع مقدس گنجینه عظیم و آنچنان غنی است که تا سال‌های طولانی می‌توان از این گنجینه استخراج کرد و بهره‌برداری کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس افزود: درحالی که دشمنان ما به دنبال این بی‌اثرکردن ، کمرنگ کردن و همچنین از بین بردن این فرهنگ هستند، باید درحوزه ادبیات داستانی و شعر که بیش‎ترین آثاردفاع مقدس نیز درحوزه شعر است با استفاده از مفاهیم عرفانی و تلفیق عشق، عرفان و حماسه رسالت خود را نسبت به خون شهدا ادا کنیم.

قهرمانانمان را با زبان هنر مشهور کنیم

دوازدهمین جشنواره شعر دفاع‌مقدس هرمزگان از نفرات برگزیده تجلیل کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز به عنوان آخرین سخنران این جشنواره طی سخنانی اظهارداشت: خداوند فرهنگی‌ترین سوگند خود را قلم قرار داده است، لذا هرچه این قلم جاودانه باشد، اثرگذاری آن بیش‌تر خواهد بود.

رضا کمالی‌زرکانی افزود: هرچیزی که در قالب هنر نگنجد اثر واقعی خود را نمی‌گذار این سخنان اثر و جاودانگی قلم با زبان هنر دارد.

وی در این رابطه به روایت‌گری واقعه عاشورا از زبان حضرت زینب(س) اشاره کرد و بیان داشت: امروز هر آنچه از رشادت‌ها و قهرمانی‌های و پهلوانی‌ها به ما رسیده است آن را مدیون قلم نویسنده توانا یا شاعر یا محققی توانمند هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: برای معرفی قهرمانان خود نیاز به جوانانی داریم که قلم به دست دارند و شاعران یکی از این قلم به دستان هستند.

کمالی‌زرکانی با اشاره به اهمیت قهرمان‌سازی و شهرت‌سازی درجامعه بیان داشت: در تمام فیلم‌های آمریکایی قهرمان‌ داستان‌ها افرادی بی‌خانواده و قصی‌القلب هستند درواقع هیچ‌کدام از این شهرت‌سازی آن‌ها جنبه راستین ندارند و قهرمانان داستان‌هایشان واقعی نیستند درحالی که در جامعه ما قهرمانان زیادی داریم که باید آن‌ها را مشهور کرد.

وی از شهید سلیمانی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان راستین در این کشور نام برد و افزود: اگر می‌خواهیم قهرمان‌هایمان را مشهور کنیم باید با زبان هنر این الگوهای راستین را به جوانان و نسل‌های آینده معرفی کنیم.

رونمایی از کتاب"گوهری در صدف انقلاب"

دوازدهمین جشنواره شعر دفاع‌مقدس هرمزگان از نفرات برگزیده تجلیل کرد

در این محفل به ترتیب "فاطمه رحمانی، اصغر ملایی رودخانه، مریم اکبرپور، حجت‌الاسلام بهزاد پودات، ابراهیم آرمات با ماهی‌ها در خونم شنا می‌کنند و علی کهوری" در وصف حضرت زینب کبری(س) و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به شعرخوانی پرداختند.

اصغر ملایی رودخانه شاعر هرمزگانی و برگزیده این دوره از جشنواره نیز قبل از شعرخوانی خود از نماد شهید قاسم سلیمانی به عنوان نماد اخلاق، غیرت و کار برای خدا یاد کرد.

همزمان با آیین تجلیل از برگزیدگان این دو جشنواره از کتاب"گوهری در صدف انقلاب" گزیده‌ای اشعار شاعران بسیجی استان هرمزگان رونمایی شد.

دوازدهمین جشنواره شعر دفاع‌مقدس هرمزگان از نفرات برگزیده تجلیل کرد

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار