معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفری یک روزه از محور‌های ارتباطی استان همدان بازدید کرد.
کد خبر: ۹۳۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 08 January 2021


معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفری یک روزه از محور‌های ارتباطی استان همدان بازدید کرد.


به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، خداداد مقبلی در سفر خود به همدان از محور‌های ارتباطی این استان بازدید و ضمن دیدار با مسئولان استان، سطح ایمنی راه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

بازدید از وضعیت راه‌ها و ابنیه فنی محور‌های مواصلاتی استان از جمله شهرستان‌های همدان، فامنین، اسدآباد، نهاوند و ملایر از جمله برنامه‌های سفر معاون فنی و اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بوده است که در این سرکشی، خداد مقبلی آزادسازی شانه‌های جاده، خط کشی ها، تابلو‌های جهت نما و درزگیری در کل محور را بررسی کرد.

بازدید از گردنه دخان اسدآباد و کارشناسی دقیق در خصوص رانش زمین، ایجاد آب رو جدا کننده میانی، نصب تابلو و علائم و ایمن سازی شانه‌های جاده این محور از دیگر برنامه‌های بازدیدی خداد مقبلی بوده است.

لزوم تسریع در تزریق اعتبارات محور‌های ارتباطی اسدآباد

در شهرستان اسدآباد معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌های استان همدان ضمن بازدید از راهدارخانه گردنه و راه‌های اسدآباد در نشستی با نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت و همچنین فرماندار این شهرستان پیرامون مسائل مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست مشترک، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، تخصیص اعتبار برای تکمیل روشنایی و میانی گردنه اسدآباد به شکل برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت را امری ضروری دانست و همچنین خواستار اقدام فورى، مستمر و موثر در زمینه بهسازى، ایمن سازى و ترمیم راه‌های این شهرستان شد.

کیومرث سرمدی با اشاره به اینکه گردنه اسدآباد یکی از پر ترافیک‌ترین جاده‌های غرب کشور و از محور‌های برفگیر و حادثه خیز است، اظهار داشت: هر ساله شاهد بروز حوادث تلخی در این گردنه هستیم که فوت و جراحت شدید، بخشی از این حوادث هستند.

وی با اشاره به اینکه اتصال استان‌های دیگر به غرب کشور، تردد میلیونی زائرین اربعین و ترانزیت بار به وسیله ماشین‌های سنگین تنها بخشی از ظرفیت‌های این محور است، افزود: اخیرا و با پیگیری‌های انجام شده شاهد نصب نیوجرسی‌های سیمانی در این نقطه هستیم که موجب کاهش تصادفات رخ به رخ می‌شود و در این زمینه نیازمند اعتبارات لازم هستیم.

نصب نیوجرسی موجب کاهش تصادفات در گردنه اسدآباد می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان هم گفت: تعریض یا ایجاد تونل در گردنه جزو طرح‌های ملی است، اما راه حلی مثل نصب نیوجرسی یک طرح خوب برای کاهش تصادفات است.

صفر صادقی راد افزود: اکنون نصب نیوجرسی و نوسازی روشنایی دو کار مهمی است که انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مسئولان اسدآباد زحمات زیادی برای اینکار متحمل شدند بیان کرد: هدف ما این بود طرح آغاز و اعتبارات آن نیز جذب شود.

مدیرکل راهداری استان همدان با بیان اینکه نصب نیوجرسی قطعا موجب کاهش حوادث می‌شود، یادآور شد: نیوجرسی ها، قابلیت نصب سیستم روشنایی را نیز دارند که همزمان با مستقر کردن بر روی آنان قرار می‌گیرد.

صادقی راد اضافه کرد: تنها پیمانکار نیوجرسی استان در چند نقطه مشغول کار است و برای سیستم از لحاظ مالی به صرفه نیست از استان‌های دیگر پیمانکار بگیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه تمام گردنه مجهز به نیوجرسی خواهد شد، ابراز داشت: به پیمانکار سفارش اکید کرده ایم اسدآباد را در اولویت نصب نیوجرسی قرار دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار