جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) خبر داد:
تابناک-جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی بیش از ۹۰ درصد از جمعیت مردم استان هرمزگان توسط نیروهای جهادی غربالگری شدند.
کد خبر: ۹۳۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹ 11 January 2021
بیش از ۹۰ درصد از شهروندان استان هرمزگان توسط نیروهای جهادی غربالگری شدند

سرهنگ هدایت اله امیری در گفت‌وگو با تابناک استان هرمزگان در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در استان هرمزگان با بیان اینکه  از ابتدای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر همراهی و همکاری بسیج و سپاه با  کادر درمان برای قطع زنجیره انتقال کرونا فعالیت‌های مختلف انجام شد، اظهارداشت: از ابتدای بیان این فرامین نیروهای جهادی بسیج و سپاه در این راستا فعالیت مورد نیاز انجام دادند.

وی با بیان اینکه در موج جدیدی که مجدد در خصوص شیوع این بیماری شاهد بودیم با توجه به قرار گرفتن در ایام شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، طرح مشترکی بین سپاه و وزارت بهداشت تدوین و اجرا شد، افزود: این طرح دارای سه فاز و سطح مداخله بود که شامل مراقبت، حمایت و نظارت می‌شد.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با اشاره به اینکه در فاز مراقبتی، تیم های ۱۵ نفری که شامل یک پزشک عمومی، ۴ پرستار و ۱۰ مراقب سلامت می‌شود فعالیت می‌کنند، بیان کرد: این گروه‌ها با حضور درب منازل، وضعیت افراد جامعه را از نظر ابتلا و یا داشتن علائم بررسی می‌کنند.

امیری با عنوان اینکه ۸۰ درصد این غربالگری‌ها نیز به صورت تلفنی انجام می‌شود، تصریح کرد: در صورت لزوم تیم پزشکی به محل مورد نیاز اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فاز دیگر شامل حمایتی می‌شود، خاطر نشان کرد: در این بخش از این طرح گروه‌های جهادی در راستای کاهش تردد خانواده‌های کرونایی در جامعه مایحتاج معیشتی و بهداشتی خانواده را تهیه و به درب منزل‌ آنها می‌برند و همچنین خریدهای روزانه آنها را نیز انجام می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با بیان اینکه فاز سوم نظارت است، گفت: این بخش در راستای اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی و صنوف برنامه ریزی شده است.

امیری به فعالیت ۱۰۰۶تیم رصد، ۹۹۱ نفر بعنوان سفیر سلامت، ۱۱۴ تیم مراقبتی، ۱۰۷۲ تیم حمایتی و ۶۰۵ تیم نظارتی در استان اشاره و عنوان کرد: تا کنون در قالب این طرح ۹۰ درصد استان غربالگری شدند.

 

انتهای پیام/ ن۳

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار