تابناک- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه مبتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست دادند و شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به ۹۷۵ نفر رسید.
کد خبر: ۹۳۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 13 January 2021

3 مبتلا به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست دادند

به گزارش تابناک،دکتر فاطمه نوروزیان افزود: فوتی های ۲۴ ساعت گذشته شامل سه مرد در بازه سنی ۳۲ تا ۸۰ سال از شهرستان های بندرعباس و رودان است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۷۵ مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که حال ۱۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان تصریح کرد: از ابتدای دیماه تا بیستم همین ماه ، میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان هرمزگان حدود ۹۰ درصد بوده اما در روزهای اخیر شاهد کاهش این مساله در استان بودیم که می تواند سلامت هرمزگان را به خطر بیاندازد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان های بندرعباس، پارسیان و حاجی آباد در وضعیت زرد و مابقی مناطق هرمزگان در شرایط آبی (کم خطر) به سر می برند.

وی تاکید کرد: مردم باید در نظر داشته باشند که شرایط استان بسیار حساس و ناپایدار است و در صورت تداوم بی توجهی مردم به پروتکلهای بهداشتی باید شاهد شیوع یک موج جدید از این ویروس در هرمزگان باشیم.

نوروزیان ابراز داشت: طبق گزارش مسوولان کشوری از وضعیت هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی این استان عملکرد خوبی در جهت کنترل بیماری کرونا داشته و جزو استان های موفق است اما برای موفقیت بیشتر در جهت تامین سلامت جامعه، نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم.

وی با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم، گفت: افراد در صورت داشتن علایمی همچون تب، سرفه، بدن درد، کوفتگی دو هفته قرنطینه خانگی را رعایت کنند و در صورت تشدید علایم بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

این مقام مسوول بیان داشت: همه ما باید برای قطع زنجیره کرونا مسئولانه رفتار کنیم و اجازه ندهیم که با بی توجهی ما به رعایت مسایل بهداشتی، دیگران بیمار و گرفتار شوند.

نوروزیان ضمن انتقاد از کسانی که با وجود هشدارهای بسیار هنوز خطر را جدی نگرفته اند، گفت: ویروس کرونا کاملا هوشمند بوده و مشخص نیست که در بدن هر فردی چه شرایطی ایجاد خواهد کرد و فرد بیمار در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ممکن است این ویروس در بدن یک فرد علایم خفیفی داشته باشد اما فرد دیگری را به شدت درگیر کند و حتی موجب فوت بیمار شود و از همین رو همه ما باید نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی جدیت داشته باشیم تا خدای ناکرده موجب ابتلا و مرگ کسی نشویم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار