تابناک- مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان گفت: نیروگاه هرمزگان درحال حاضر بعنوان یکی از صنایع آلاینده در بوده که مازوت در آن استفاده می‌شود و باید برنامه ریزی لازم برای کاهش آن انجام داد.
کد خبر: ۹۳۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 16 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک هرمزگان، حبیب مسیحی تازیانی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت 29 دی روز هوای پاک، اظهارداشت: با توجه به اینکه در غرب بندر عباس بیشترین صنایع بزرگ مستقر هستند محیط زیست در آن منطقه پایش های مستمری را انجام می دهد و هشدار هایی نیز به آنها داده شده است.
وی با بیان اینکه عمده مشکلات محیط زیستی در استان در حوزه پسماند و پساب بوده است، افزود:کارهای خوبی در خصوص مرتفع شدن این مشکلات در استان انجام شده اما همچنان تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله وجود دارد.

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان با اشاره بر اینکه اکثر صنایع هر یک به میزانی اثرات مخرب خود را بر محیط زیست می‌گذارد، بیان کرد: در این راستا باید پکیجی برای کاهش این اثرات مخرب بر محیط زیست آماده شود.

مسیحی تازیانی با عنوان اینکه باید صنایع به وظایف محیط زیستی خود توجه کنند، تصریح کرد: افزایش فضای سبز و همچنین تقویت کمربند سبز استان از جمله فعالیت هایی است که باید در این راستا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آلودگی در اطراف صنایع مشهود است، خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری در حال انجام مطالعاتی در این زمینه است و به آنها تاکید شده برای انجام صحیح این مطالعات کارشناسان محیط زیست نیز باید در کنار آنها حضور داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به اینکه چند صنایع مستقر در غرب استان هستند که میزان آلایندگی آنها از استاندار خارج است، گفت: نیروگاه فعال در این استان بعنوان یک صنعت آلاینده در حال فعال است و مازوت سوزی نیز در این نیروگاه وجود دارد.

مسیحی تازیانی با بیان اینکه نیازمند این هستیم که با راه اندازی نیروگاه کلاس اف گازی در کنار این نیروگاه نیاز استان تامین و وابستگی به فعالیت نیروگاه حرارتی کاهش پیدا کند، بیان کرد: در تلاش هستیم در دراز مدت بتوانیم مازوت را حذف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ریزی ما برای پایش بیشتر راه اندازی دو ایستگاه در استان هرمزگان وجود داشت، اذعان کرد: در این راستا با توجه به بودجه و امکانات تا پایان سال جاری یا در اوایل سال 1400 ایستگاه پایش الودگی هوا در بندر لنگه که در غرب استان قرار دارد به بهره برداری می رسد.

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به اینکه روند رو به رشد جمعیت در بندر عباس این شهر رل در آینده به یکی از کلانشهر های کشور تبدیل می‌کند، اظهار کرد: در این راستا باید برنامه ریزی های مطلوبی برای عدم تجمع در یک منطقه و اجرای پروژه های کاهش ترافیک در این شهر انجام شود.

مسیحی تازیانی با اشاره به توسعه صنعتی در دو شهرستان پارسیان و جاسک، افزود: پایش روند فعالیت های صنعتی در این دو شهرستان در برنامه های محیط زیست استان قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوال عدم وجود ایستگاه محیط بانی در منطقه حفاظت شده هماگ، گفت:با توجه به کمبود نیروی انسانی در حال حاضر محیط بانان سیار ما با گشت زنی روزانه منطقه را برای فعالیت شکارچیان نا امن کرده است اما از مردم و فعالین حوزه محیط زیست تقاضا می شود در این راه یاری رسان محیط زیست استان باشند.

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته استان 290 روز هوای پاک داشته است، بیان کرد: هوای استان در یک سال گذشته تنها دو روز در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

انتهای پیام/ن 11

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار