نماینده مردم هرمزگان :
تابناک-نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت گفت: نرخ ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی باید در نرخ این محصولات در بازار نیز اثر می‌گذاشت اما این مهم کمتر احساس شده است.
کد خبر: ۹۳۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 16 January 2021

 

آشوری: باید اثرات اقتصادی ارز 4200 تومانی مشهود می‌بود/ بودجه 1400 به دقت نظر خاصی نیاز دارد

به گزارس تابناک،محمد آشوری در گفت‌وگویی با جمعی از فعالان اقتصادی هرمزگان با بیان این که نگرانی از بابت حذف ارز 4200 تومانی در بودجه سال آینده عمدتا متوجه بار روانی ناشی از این موضوع است، اظهار کرد: اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی در کشور تأثیر خود را بر زندگی مردم بجای نگذاشته و عملا بسیاری از کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد شده، با نرخ روز دلار و یورو که بالای 30 هزار تومان بوده در بازار ارائه شده است.

وی با بیان این که باید اثرات اقتصادی ارز 4200 تومانی به درستی تحلیل و ابعاد مختلف آن روشن شود، افزود: یکی از راهکارها آن بود که گیرندگان ارز دولتی برای واردات کالاها شفاف شود و مشخص شود که چه اجناسی با این ارز به کشور وارد شده و به چه دلیل در بازار با نرخ 30 هزار تومانی و بالاتر فروخته شده است.

نماینده مردم بندرعباس با تصریح بر این که اثرگذاری تصمیمات اقتصادی در زندگی مردم فوری و لحظه‌ای است اما حمایت‌های یارانه‌ای عملا در زندگی مردم مشاهده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات ما در بودجه سال آینده کشور آن است که از مشارکت مرزنشینان در رفع برخی کمبودهای اقتصادی بهره بیشتری برده شود و تجارت ملوانی به طور خاص‌تر و ویژه‌تری دیده شود تا بتوان مرزنشینان را منتفع و در عین برخی مشکلات مرتبط با تحریم‌ها را نیز از این ناحیه رفع کرد.

آشوری همچنین گفت: بودجه 1400 یک شرایط خاصی دارد چرا که دولت یازدهم آن را نوشته و مجلس باید آن را نهایی و برای اجرا به دست دولت دوازدهم بسپارد و اثرات تبعی این بودجه بر بودجه‌های سنواتی دولت دوازدهم اثر مستقیم دارد و لذا دقت نظر ویژه مجلس در این باره به همین خاطر است.

وی واقع گرایی را یکی از تأکیدات مهم مجلس درباره بودجه سال آینده کشور عنوان کرد و بیان داشت: در مورد نرخ ارز در سال آینده، میزان تولید نفت و شکل و شیوه بازتوزیع درآمدهای حاصل از اداره منافع یارانه‌‌ای اختلاف نظرهایی با دولت وجود دارد که نمایندگان به دنبال حل و رفع آن هستند تا بودجه‌ای برای سال آینده بسته نشود که بار تورمی بیشتری به زندگی مردم وارد کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار