رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام با تاکید بر اینکه نقد درون گفتمانی در بین رسانه ها یک ضرورت است، گفت: نباید با لجاجت و ندانم کاری بر بدن نحیف رسانه ها شلاق زد.
کد خبر: ۹۳۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 18 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛سامی شهبازی" در همایش مجازی روسای خانه مطبوعات و رسانه های کشور با اشاره به مشکلات بین بازرسان و هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور که با ارسال نامه های سرگشاده به مقامات مسئول و طرح در سطح رسانه ها همراه بود، واکنش نشان داد و گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که ما فاقد فهم مشترک در زمینه کار صنفی هستیم و دارای عقب ماندگی های تشکیلاتی هستیم که باید سعی کنیم جبران شود.
وی مجمع عمومی و اساسنامه فعلی خانه های مطبوعات را به رغم نیاز به اصلاحات جدی و اجتناب ناپذیر، فصل الخطاب خواند و تصریح کرد: در این بستر باید فعلا" مشکلات را رفع و رجوع کنیم.
شهبازی تاکید کرد: برای رسیدن به قله در کار صنفی به رغم پیشرو بودن نسبت به سایر اقشار، کاستی های جدی و چالش برانگیز دیده می شود که باید با گذر از منیت ها و پرده دری‌های غیرضروری رفع و رجوع کنیم تا به وحدت برسیم.
وی تاکید کرد: ما فقط میز قدرت مدیران هستیم ولی در درون برای خودمان چیزی برای ارائه نداریم!
 شهبازی اقتصاد کنونی رسانه ها را درهم پوکیده عنوان کرد و گفت: بی تردید هم هیئت مدیره کشور و هم استان ها نتوانستیم کاری انجام بدهیم و حتما" باید با رفع مشکلات و تقویت نقاط مشترک، فکر راهبردی داشته باشیم.
وی گفت: در کنار باور عمیق به استقلال خانه های مطبوعات استانها؛ باور دارم که تضعیف خانه مطبوعات کشور از سوی استانها یک امر بشدت مردود است و نتیجه منفی آن به ضرر کل رسانه هاست.
وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران شاغل در خبرگزاری ها برای عضویت در سامانه خانه مطبوعات خواهان رفع برخی قواعد زائد و دست و پاگیر در این زمینه شد.
رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام با اشاره به برخی چالش های خانه های مطبوعات استانها و مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: من امروز از یک فهمی در تشریک مساعی بین خانه مطبوعات استان و مدیرکل، معاون فرهنگی و کارشناس مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی می کنم که شاید قابل ارائه در مسیر وحدت برای سایر استانها باشد.
وی ادامه داد: حریم خانه مطبوعات و اداره فرهنگ و ارشاد استان در عین احترام متقابل، به گونه ای است که حرمت ها محفوظ و همواره ما شرمنده دوستان هستیم و در بین تمام انجمن ها ما را قله قرار دادند و خانه مطبوعات هم براساس مدار قانون و اخلاق حرفه ای طی طریق می کند.
شهبازی خطاب به روسای خانه های مطبوعات کشور، ادامه داد: شاید شما باور نکنید ولی در جلساتی که هیئت مدیره استان مهمانانی در سطح مدیران استانی دارد مدیرکل و ارکان مرتبط با حوزه ما در جلسه نقش زیربنایی و پیش برنده برای تقویت، مانند سایر اعضای هیئت مدیره ایفاء می کنند و یک رفاقت توام با عقلانیت وجود دارد.
وی ضمن تاکید بر رعایت آرامش از سوی کلیه طرف هایی که نقد و نظرات درون خانوادگی را به جاهای مختلف کشانده اند گفت: خواهش می‌کنم این مباحث را متوقف کنید و حسن نیکی و محبت را تقویت کنیم و بر مدار قانون حرکت کنیم.
شهبازی وی در خاتمه پذیرش افراد واجد الشرایط و غربال جدی اعضا و همچنین ایجاد یک خط مالی و حمایتی برای کمک به خانه های مطبوعات استان ها را خواستار شد./ع

 

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار