احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:
تابناک-احمد مرادي نماينده هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي، جهت پيگيري مشكلات مطرح شده در بازدید از منطقه هماگ، به همراه مديران كل راهداري و حمل و نقل جاده اي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي از روستاهاي، هماگ پايين، چهل گزي، هماگ بالا، جذرآباد و توتنگ بازديد نمود.
کد خبر: ۹۳۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 19 January 2021

عدم وجود راه مناسب ، مانعي براي توسعه گردشگري در منطقه هماگ

به گزارش خبرنگار تابناک،احمد مرادي نماينده هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي، جهت پيگيري مشكلات مطرح شده در بازدید روز جمعه از منطقه هماگ، دو روز بعد به همراه مديران كل راهداري و حمل و نقلجاده اي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي با حضور در روستاهاي، هماگ پايين، چهل گزي، هماگ بالا، جذرآباد و توتنگ از مشكلات اين روستاها بازديد نمود.

احمد مرادي نماينده هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: بدليل شرايط اقليمي استان خانواده هاي هرمزگانی از امکان تفریح و طبیعت گردی محرومند و این امر در بلندت مدت می تواند بر روحیه افراد تاثیر گذار باشد. در کنار این موضوع عدم وجود زیرساخت های گردشگری و تفریحی مناسب باعث شده تا هرمزگانی ها مجبور باشند براي طبيعت گردي و گردشگري به استانهاي همجوار سفر كنند. در صورتی که در استان خودمان و در اطرف روستاها مناطق گردشگری بی نظیری وجود دارد که بدلیل نداشتن راه دسترسی مناسب و عدم وجود امکانات زیرساختی در آنها همچنان ناشناخته باقی مانده اند.

احمد مرادی با اشاره به مناطق گردشگری شمال بندرعباس گفت: منطقه سیاهو و هماگ ظرفيت گردشگري بسيار مناسبي دارند و با كمترين مسافت می تواند جايگزين مناطق گردشگري استانهاي همجوار براي خانواده هاي هرمزگاني باشد اما عدم وجود راه مناسب مانعي براي تردد مردم و توسعه گردشگري در منطقه هماگ است که در صورت تحقق آن اقتصاد گردشگری در این منطقه رونق خواهد گرفت.

 

مرادی با اشاره به درخواست های مکرر اهالی این روستاها جهت احداث راه مناسب افزود: خواسته مردم روستاهاي منطقه هماگ جهت اصلاح نقاط حادثه خيز و داشتن جاده مناسب بدیهی ترین حق آنهاست و از طرف دیگر مي تواند پاسخگوي كمبود بخشي از زيرساخت هاي گردشگري استان باشد. قطعاً با وجود محدودیت های فعلی بودجه ای نمی توان سالها غفلت از روستاها و کمبودهای مناطق روستایی را یک ماهه و یک ساله به وضعیت مطلوب رساند اما بعنوان نماینده مردم انتظار دارم اصلاح نقاط حادثه خیز محور سیاهو به احمدی و راه فرعی منطقه هماگ با اولویت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا از بروز خسارت جانی و مالی به مردم تا حد ممکن پیشگیری گردد.

 

در ادامه بازديدها از روستاهاي منطقه هماگ مهندس عابديني مديركل راهداري در خصوص اصلاح نقاط حادثه خيز جاده منطقه هماگ و همچنين آسفالت راه های دسترسي به روستاهاي چهل گزي، جذر آباد و توتنگ قول مساعد داد.

 

نوري زاده مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي هرمزگان نيز ضمن بازديد از روستاهاي منطقه هماگ، در خصوص انجام مراحل قانوني الحاق اراضي توسعه اي به طرح هادي روستاهاي هماگ بالا و پائين، چهل گزي، جذر آباد و توتنگ دستور پيگيري داد همچنين مقرر شد موضوع اجراي طرح هادي روستاي هماگ بالا با توجه به محدودیت های بودجه ای، در شوراي برنامه ريزي سال آينده در دستور كار قرار گيرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار