تابناک-دویست و یازدهمین جلسه ی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار ارائه گزارش در خصوص وضعیت روشنایی معابر و ساماندهی شبکه ی توزیع برق هوایی در سطح شهر بندرعباس با حضور مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان و معاونین وی ، شهردار بندرعباس و معاونینش برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 20 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک، در این جلسه بر تعامل و هم افزایی بین دو دستگاه تاکید گردید و همچنین بیان شد رفع مشکلات شهروندان نیازمند تعامل و همکاری بین دستگاه های مربوطه می باشد.

اسلام باوقار، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه با تقدیر و تشکر از دستگاه های خدمات رسان به ویژه شرکت توزیع برق و شهرداری بندرعباس، بیان کرد: شورای شهر با تعامل و همفکری با دستگاه های مرتبط با امر خدمت رسانی به مردم به دنبال فراهم نمودن رفاه و آسایش شهروندان می باشد.

باوقار گفت: شورای شهر با هدف خدمات رسانی بهینه و مناسب به شهروندان و در جهت تحقق توسعه و پیشرفت شهری گام های بلندی برداشته است و با دعوت از مسئولین دستگاه های اجرایی به صحن شورای شهر، جهت بررسی و حل مسائل و مشکلات شهری تلاش می نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه تصریح کرد:عرصه خدمت رسانی به شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و میزان رفاه و رضایتمندی مردم با تعامل بین دو دستگاه شهرداری و شرکت برق افزایش می یابد.

باوقار گفت: در محلات بافت فرسوده و کمتر برخوردار مردم با مشکلاتی مواجه هستند و به خاطر خاموشی های معابر گلایه مند می باشند، چرا که این خاموشی ها باعث ایجاد جرم و ناامنی درمحلات می شود.

باوقار تاکید کرد: ما معتقدیم برای رفع مشکلات و معضلات در سطح شهر باید عزمی جدی در شهروندان و مسئولین ایجاد شود و همدلی،همفکری وهمکاری بین دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان افزایش می یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: همانطور که شهر در حال توسعه و پیشرفت می باشد ما نیز باید گام های مثبتی برای رفاه شهروندان برداریم.

کیانوش جهانبخش عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: کمبود کنتور سه فاز یکی از مشکلاتی است که شهروندان در مناطق و محلات مختلف با آن مواجه هستند و با توجه به اینکه تولید کنتور سه فاز انحصاری می باشد، لذا می طلبد نمایندگان مجلس، استاندار و مدیران شرکت برق به این موضوع مهم ورود کنند و مسئولین شرکت برق در راستای حل مشکل شهروندان برای احداث واحد تولید کنتور در شهر بندرعباس اقدام نمایند.

جهانبخش افزود: احداث شبکه زیر زمینی برق هزینه بردار است و اعتبارات مجموعه شرکت برق جوابگوی اجرای گسترده این موضوع نمی باشد، اما انتظار داریم با یک برنامه مدون، هر ساله بخشی از آن اجرایی شود تا شهر ایمن تر گردد و شهروندان از امنیت بالایی برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس بیان کرد: جهت اجرایی شدن سریعتر این طرح آمادگی داریم که هزینه های حفاری برق حذف شوند تا شرکت توزیع برق بتواند زودتر این مشکل را حل نماید.

جهانبخش گفت: امنیت و آرامش شهروندان برای ما مهم است و فضاهای ساخته شده توسط مجموعه شهرداری بعضاً به دلیل عدم روشنایی مناسب شهروندان نمی توانند از آن استفاده کنند و باید جهت رفاه شهروندان همه دستگاه ها با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

فیصل دانش، نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: تعامل شهرداری و شرکت برق نقش موثر و سازنده ای در ارائه بهینه خدمات شهری دارد.

دانش افزود: برخی از تیرهای برق در سطح شهر فرسوده و آسیب دیده می باشد و همچنین در بعضی قسمتهای شهر هنوز تیرهای چوبی وجود دارد که باعث زشتی و نازیبایی در شهر می شود.

وی با اشاره به ایجاد کابل های زمینی در سطح شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: متاسفانه دزدی کابل های هوایی توسط سارقین در شهر صورت می گیرد و اگر این کابل ها زمینی شوند خسارتی که به شرکت برق و شهروندان وارد می شود کمتر است و بهتر است که شرکت برق برای اصلاح کابل ها تدابیری ویژه ای بیندیشد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در شهر بندرعباس با توجه به آفتاب فراوان می توان بهتر از انرژی خورشیدی استفاده کرد و باید به این مسئله توجه ویژه ای شود.

دانش در ادامه با اشاره به اینکه هرس کردن درختان توسط شرکت برق مشکلاتی را برای شهروندان بوجود می آورد، تصریح کرد: مسئله ای که این روزها شهرداری و سازمان سیما و منظر و شهروندان با آن مواجه هستند بحث هرس کردن درختان توسط پیمانکاران اداره برق می باشد و هرس کردن درختان توسط پیمانکاران شرکت برق باعث نازیبایی به شهر می شود و دراین شرایط کم آبی سازمان سیما و منظر درختان را سبز نگه می دارد و پیمانکاران شرکت برق درختان را به شکل نازیبایی هرس می کنند که نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

مجید عسکری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه بیان کرد: اهداف همه دستگاه های خدمات رسان سطح شهر افزایش رفاه و رضایتمندی شهروندان می باشد.

رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: ایجاد روشنایی مناسب در معابر، خیابانهای سطح شهر ضروری است و می طلبد دستگاه های مربوطه برای حل مشکلات مردم و ایجاد روشنایی در شهر با یکدیگر تعامل داشته باشند، چرا که آسایش و آرامش شهروندان مسئله مهمی می باشد.

عسکری زاده افزود: امیدواریم که با همکاری شرکت توزیع برق و شهرداری سطح خدمات کیفی و کمی به شهروندان ارتقاء یابد.

جواد بلارک عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس دراین جلسه گفت: در سطح شهر شاهد پست های فرسوده و تابلوهای برق می باشیم که باعث نازیبایی در شهر شده است، لذا بهسازی و ساماندهی این پست های برق در دستور کار شرکت توزیع قرار گیرد.

بلارک افزود: تکثر پست های هوایی در خیابانهای سطح شهر به وفور دیده میشود و می بایست به گونه ای طراحی صورت گیرد که شاهد پست های هوایی کمتری در شهر باشیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: ایجاد پست های زمینی از دستبرد سارقین جلوگیری می کند و خسارت جانی و مالی کمتری به شهروندان وارد می شود.

وی گفت: به روشنایی معابر در محلات بافت فرسوده توجه شود، چرا که این محلات از روشنایی کمتری برخوردار هستند و اکثر تیرهای برق در این محلات فرسوده و قدیمی می باشند.

عباس امینی زاده، شهردار بندرعباس نیز دراین جلسه بیان کرد: با همراهی و همدلی بین دستگاه های اجرایی و خدمات رسان می توانیم کارهای زیادی در راستای خدمات رسانی به شهروندان انجام دهیم.

شهردار بندرعباس گفت: علیرغم همه ی مسائل و مشکلاتی که در حوزه ی اقتصادی وجود دارد شاهد تلاشهای زیاد نیروهای شرکت برق در سطح شهر می باشیم.

امینی زاده افزود: در خصوص روشنایی معابر و هرس کردن درختان جلسات به صورت تخصصی و کمیته ای تشکیل می شود و تا حصول نتیجه ادامه می دهیم تا در این زمینه برای شهروندان مشکلاتی پیش نیاید.

هاجر عبدی،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در این جلسه گفت: وظیفه همه ما خدمت رسانی مطلوب به مردم استان هرمزگان است وجود تحریم های ظالمانه، شرایط سختی را بر کشور حاکم کرده است و در این شرایط و وضعیت سخت، کارکنان شرکت توزیع برق با تمام امکانات و با تمام توان در حال خدمت رسانی به مردم نجیب این استان هستند.

وی تعامل این شرکت با شهرداری بندرعباس به عنوان دستگاههای خدمت رسان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تعامل و همکاری دو دستگاه باعث انجام مطلوب کارها و رضایت مندی مردم خواهد شد.

عبدی، سرقت تاسیسات برق را یکی دیگر از معضلات و مشکلات شهرهای استان دانست و بیان داشت: یکی از برنامه های این شرکت تبدیل شبکه هوایی برق به شبکه زمینی است تا با این کار هم زیبایی بصری شهر حفظ شود و هم سرقت تاسیسات برق کاهش یابد.

به گفته وی، شبکه های هوایی قدیمی شهر نیز در برنامه این شرکت قرار دارد که به شبکه زمینی تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان درخصوص خاموشی معابر اضافه کرد: کاهش روشنایی معابر از سیاست های شرکت توانیر است که ما طبق بخشنامه ها و دستورالعمل ها مجبور به اعمال خاموشی های معابر هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار