پیگیری مصوبات بازدید از پروژه های عمرانی شهر بندرعباس:
تابناک-روند اجرایی و مصوبات بازدید از پروژه های عمرانی شهر به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و شهردار بندرعباس و جمعی از مدیران ستادی استان،شب گذشته در جلسه ای بیش از دو ساعته مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ 22 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان پس از یک روز کاری پر مشغله و شرکت در آیین افتتاح چندین پروژه مهم در حوزه بهداشت و درمان و شرکت در ستاد استانی مدیریت بیماری که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت برگزار شد و همچنین پس از چند دیدارجداگانه و پاسخگویی به مراجعان، با هدف برنامه ریزی برای اجرای مصوبات بازدید روز جمعه ۲۶دی ماه از پروژه های عمرانی شهر بندرعباس، جلسه ای را تشکیل داد.

بر اساس تأکید همتی در این نشست، مقرر شد عملیات اجرایی بلوار ساحلی بندرعباس به عنوان نخستین پروژه مورد بررسی، با تزریق منابع اعتباری جدید از هفته جاری با بکارگیری پیمانکاران در چند جبهه و سه شیفت کاری ادامه پیدا کند.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان مقرر شد پیگیری لازم را خصوص تأمین هشت هزار تن قیر مورد نیاز این پروژه انجام دهد.

استاندار هرمزگان همچنین دستورات لازم  را به منظور تسهیل عملیات اجرایی احداث پیاده رو، احداث شبکه معابر، تأمین روشنایی و فضای سبز بلوار ساحلی صادر کرد.

پارک ۱۷هکتاری دفاع مقدس که قرار است از بوستان ولایت تا سه راهی بلوار خلیج فارس امتداد پیدا کند، یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که با پیش بینی منایع اعتباری از محل های مشخص شده در این جلسه، عملیات اجرایی آن به زودی شروع می شود.

پارک ساحلی ۹۰هکتاری نیز که با تأکید استاندار هرمزگان در دستور کار قرار گرفته است در امتداد اراضی ساحلی فرودگاه بندرعباس تا دانشگاه هرمزگان احداث خواهد شد.

بر اساس گزارش ارائه شده در این نشست، فراخوان طراحی برای احداث این پارک انجام شده و شهرداری تا پیش از آغاز عملیات اصلی این طرح، مکلف شد نسبت به تسطیح و آماده سازی این اراضی اقدام کند. همچنین پیش بینی های فنی و عملیاتی طرح ایجاد منطقه گردشگری و احداث ویلا باغ در این منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

همتی در بخش دیگری از این نشست، ضمن پیگیری طرح احداث یک شهر جدید در شهرستان قشم، بر تسریع در فرآیند مطالعه این طرح از سوی اداره کل راه  وشهرسازی هرمزگان تأکید کرد.

با دستور استاندار هرمزگان، اداره کل راه  وشهرسازی همچنین موظف شد در راستای تعیین تکلیف تقاطع غیر هم سطح شهرک پیامبر اعظم (ص) اقدام کند و برنامه زمان بندی را به منظور اتمام این پروژه ارائه کند.

همتی همچنین به مدیران کل راه  وشهرسازی، دفتر فنی استانداری و  امور شهری استانداری ضمن ارائه پیشنهاداتی دستور داد، مطالعات و اقدامات لازم را در راستای استقرار جمعیت در پهنه شمالی شهر بندرعباس انجام دهند.

انتهای پیام /ز 49

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار