رییس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:
تابناک-رییس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با میانجیگری مسئولان قضایی و معتمدین محلی، منازعه میان دو طایفه در توکهور و هشتبندی میناب، پس از ۸ سال به صلح و سازش منجر شد.
کد خبر: ۹۳۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 23 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، علی صالحی از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص و مصالحه میان دو طایفه در شهر هشتبندی خبر داد و در خصوص جزئیات این خبر اظهار داشت: سال ۱۳۹۱ بر اثر درگیری بین دو خانواده، قاتل با تیراندازی یک نفر را کشته و دو نفر را زخمی کرد و پس از دستگیری به قصاص محکوم شد.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: پس از چند سال تلاش مسئولان دستگاه قضایی هرمزگان، معتمدین محلی و شورا‌های حل اختلاف، سرانجام خانواده مقتول در ایام فاطمیه از قصاص قاتل گذشت کردند و رضایت خود را اعلام نمودند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون این دهمین پرونده قصاص است که در استان هرمزگان به صلح و سازش منجر می‌شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان گذشت اولیاء دم در این پرونده را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی در خاتمه تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه ریاست معزز قوه قضاییه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید ایشان در خصوص استفاده از همه ظرفیت های قانونی در فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان هرمزگان با جدیت این موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.  

 

انتهای پیام/ز56

صلح و سازش دو طایفه هرمزگانی پس از ۸ سال

صلح و سازش دو طایفه هرمزگانی پس از ۸ سال

صلح و سازش دو طایفه هرمزگانی پس از ۸ سال

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار