تابناک-عضو موکب اربعین حسینی اهل سنت محمد رسول‌الله روستای دیوان از اعزام گروهی جهادی به روستاهای زلزله‌زده این شهرستان و توزیع بسته‌های معیشتی بین مردم خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 23 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، مجید دیوانی، عضو موکب اربعین حسینی اهل سنت محمد رسول‌الله روستای دیوان، از توابع شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان اظهار کرد: فعالیت این موکب از سال ۹۶ به صورت غیررسمی آغاز شد و در سال ۹۷ نیز با مجوز رسمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به صورت رسمی به فعالیت‌های خود ادامه داد.

وی افزود: یکی از اقدامات شاخص موکب اربعین حسینی اهل سنت محمد رسول‌الله روستای دیوان در سال جاری، برگزاری نمایشگاه عکس شهدای دفاع مقدس بوده که بسیار مورد توجه قرار گرفت و بیش از هزار بازدید کننده با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی از این نمایشگاه دیدن کردند.

عضو موکب اربعین حسینی اهل سنت محمد رسول‌الله روستای دیوان تصریح کرد: مهم‌ترین فعالیت این موکب، اعزام گروه‌های جهادی و کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مناطقی است که دچار حوادثی چون سیل و زلزله می‌شوند، مانند زلزله سرپل ذهاب، سیل کوت عبدالله اهواز، سیل مناطق شرقی هرمزگان

دیوانی عنوان کرد: گروه جهادی ما از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالیت‌های عمده‌ای چون ضدعفونی معابر و کوچه‌ها، توزیع ماسک‌های بهداشتی، بسته‌های معیشتی، بسته‌های آموزشی و پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان در روستای دیوان و شهرستان بندرلنگه را داشته است.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های ما برگزاری مراسم ملی و مذهبی در سطح روستا است، همچنین تهیه و توزیع روغن دولتی به نرخ مصوب پس از متلاطم شدن بازار در این زمینه، تهیه ولیمه عروسی برای افراد کم‌بضاعت، خرید تلفن همراه هوشمند برای ۳ تن از دانش آموزان نیازمند روستا، دعوت از کارشناسان بهزیستی استان و برگزاری کارگاه‌هایی با موضوع معضلات اجتماعی و خانوادگی چون اعتیاد و طلاق، برگزاری کلاس‌های تقویتی زبان، ریاضی، فیزیک و شیمی برای دانش آموزان، برگزاری جلسات روشنگری و بصیرت افزایی در مساجد و برگزاری کلاس‌های آموزشی و محافل انس با قرآن ازجمله فعالیت‌هایی است که گروه جهادی ما انجام داده است.

عضو موکب اربعین حسینی اهل سنت محمد رسول‌الله روستای دیوان بیان کرد: در زلزله اخیری که در شهرستان بندرلنگه رخ داد نیز اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی کردیم و توزیع آن بین خانواده‌های آسیب‌دیده از زلزله، به زودی توسط گروه جهادی‌مان آغاز می‌شود. همچنین به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، برپایی یک نمایشگاه عکس ویژه شهدای انقلاب را خواهیم داشت و اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه دهد، جشن انقلاب را نیز در روستا برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام /ز60

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار