تابناک-رییس میز قطر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس از راه اندازی بازارچه ملوانی با حمایت فرمانداری، اصناف، اتاق بازرگانی و سازمان صمت در شهرستان بندرلنگه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 25 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، عبدالحمید وطنخواه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: طی نشستی که با فرماندار و دیگر مسوولان مربوطه داشته ایم بنا نهاده شد که بازارچه مرزی شهرستان فعالیت خود را از سر گیرد.

همچنین در نشست امروز با حضور اتاق اصناف، و رییس تعزیرات و اداره صمت شهرستان بر بازگشایی این بازارچه مهم تاکید شد.

معاون فرماندار بندرعباس نیز در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی شهرستان بندرعباس در آذر ماه سال جاری با اشاره به آسیب های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا و اخلال در فعالیت لنج های چوبی و تاثیر آن بر زندگی مرزنشینان و لزوم تامین معیشت ملوانان، اظهار کرده است: به استناد آئین نامه اجرایی جدید دو مرحله ای ورود کالای ملوانی توسط شناورهای سنتی زیر ۵۰۰ تن که در سالجاری ابلاغ شده هرشناور(لنج چوبی) مجاز به واردات تعداد ٣٠ نیسان از انواع کالاهای مجاز (٩٧ قلم کالا) در دو مرحله در سال است که با هماهنگی های صورت گرفته وهمکاری همه دستگاه‌های عضو این مهم در حال انجام است.

وی در ادامه، تامین کالاهای اساسی، تنظیم بازار، دسترس بودن کالاهای مورد نیاز مردم، استفاده از تخفیفات حقوق ورودی گمرکی برای ملوانان و سوق دادن ملوانان به سمت تجارت خرد رسمی و صادرات محصولات تولیدی را از مزایای راه اندازی این بازارچه‌ برشمرده است.

انتهای پیام /ز120

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار