تابناک-نشست صمیمی علمای شیعه و اهل سنت باموضوع بررسی چالش‌های فرهنگی واجتماعی و راهکارهای عملیاتی مقابله با این چالش ها درسالن کوثر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارسیان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 25 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، در این مراسم، حجت الاسلام حمید غلامپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دبیر قرارگاه های فرهنگی شهرستان در سخنانی به تشریح اهداف برگزاری این نشست پرداخت.

در ادامه آقایان اشرفی، جمالی، مختاری مقدم، جعفری پور، صحرایی و قاضی از علمای شیعه و اهل سنت به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی پرداختند.

سپس ملا احمد خنجی امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان در سخنانی پیرامون مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان مطالبی بیان کرد و گفت: یکی از معضلات اصلی جامعه امروزی ما در شهرستان مشکل بیکاری جوانان است که می‌طلبد باتوجه به استقرار صنایع انرژی بر درشهرستان مسئولین امر بطور جد پیگیر راه اندازی صنایع تعریف شده در این حوزه باشند.

در پایان این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی امام جمعه شهرستان در سخنانی ضمن تشکر از حضور علمای شیعه اهل سنت در این نشست گفت: برگزاری چنین نشست هایی برای جامعه مفید بوده و جا دارد از ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بخاطر هماهنگی و برگزاری این نشست تشکر کرد.

وی در ادامه ضمن بیان این موضوع که وحدت و همدلی شیعه و سنی در شهرستان پارسیان مثال زدنی است، تصریح کرد: علما و نخبگان وظیفه حفظ و تقویت آن را دارند و باید چنین نشست هایی در طول سال چندین بار شکل بگیرد و علما برای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان هم فکری و تبادل نظر کنند.

وی در پایان همچنین پیشنهاد تاسیس مجمع علمای اسلامی شهرستان پارسیان را جهت نشست ها و همفکری ارائه داد.

انتهای پیام/ ز124

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار