به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال میزان اقامت گردشگران در آذربایجان غربی ۹۳ درصد کاهش یافته است .
کد خبر: ۹۳۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ 26 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بابیان اینکه  امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا  میزان اقامت گردشگران در واحدهای اقامتی استان با ۹۳ درصد کاهش به ۸۵ هزار نفر رسید،گفت : شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش گردشگری استان وارد شده است.

جلیل جباری  گفت : در ۹ ماهه امسال آمار اقامت در هتل‌های استان برابر با ۳۰ هزار و ۱۶۱، مهمان‌پذیر ۲۲ هزار و ۱۷۳، هتل‌آپارتمان دو هزار و ۳۸۵ و بوم‌گردی چهار هزار و ۵۷۷ نفر است که کاهش قابل توجهی در مقایسه با پارسال دارد.
او افزود: بر اساس برآوردها  حدود ۶۰۰ نفر از شاغلین حوزه گردشگری نیز به واسطه کاهش حضور مسافر و تعطیلی برخی فعالیت‌ها، بیکار شده و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ طرح گردشگری با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در کل استان در حال ساخت و تکمیل هستند، گفت: تا پایان دولت پنج طرح گردشگری هتل سه ستاره، مجموعه جهانگردی و مجتمع گردشگری در ارومیه، هتل ۴ ستاره ماکو و مجتمع گردشگری میاندوآب به بهره برداری می‌رسد.
 
جباری گفت : مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها برابر با دو هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال بوده است  و با بهره‌برداری از آنها برای ۳۱۸ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
 
او ادامه داد: مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها ۷۸۰ میلیارد ریال بوده و میزان اشتغال پیش‌بینی شده نیز برای این طرح‌ها ۳۲۵ نفر است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: امسال هم ثبت ۹۱ اثر منقول، غیرمنقول، طبیعی، ملموس و ناملموس تاریخی استان ضمن تعیین حریم در دستور کار قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار