مديرعامل آبفاي هرمزگان خبر داد:
تابناک-مديرعامل آبفاي هرمزگان گفت: در دهه فجر امسال، تعداد 29 پروژه شامل 26 پروژه آبرسانی و 3 پروژه فاضلاب در مجموع با اعتبار یکهزار و 643 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 27 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،"امين قصمي" گفت: امسال پروژه های شاخص زیادی در دست اجرا داریم که اثربخش ترین آن ها؛ بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی بندرعباس، بهره برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی به شهر گوهران و 56 روستای مسیر از سد سُهران، فاز سوم آب شیرین کن بندرعباس، توسعه شبکه آب مجموعه روستاهای فاقد شبکه شهرستان قشم، بهره برداری از مجتمع های آبرسانی روستایی مقام، گابریک، کشار و سرچاهان و شهدادی و طرح فاضلاب روستای "تیاب" میناب است.
وي افزود: در دهه فجر 99، تعداد 26 پروژه آبرسانی با اعتبار یکهزار و 303 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که از این تعداد 11 پروژه در قالب طرح ملی #پویش الف ب ایران با اعتبار 793 میلیارد ریال در شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، بستک، جاسک، بندرلنگه و رودان تکمیل و آماده افتتاح است.
وی اضافه کرد: همچنین امسال آبرسانی به 57 روستا در قالب 13 مجتمع آبرسانی را در دست اجرا داریم که در دهه فجر امسال 30 روستا در قالب 7 مجتمع آبرسانی با جمعیت 23 هزار نفر از آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.
"تياب" نخستين روستای بهره مند از شبکه جمع آوری فاضلاب
این مقام مسئول، اظهار داشت: در بخش فاضلاب نیز 3 پروژه شامل احداث تاسیسات و تصفیه خانه فاضلاب روستای "تیاب" و ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای بندرعباس و رودان در مجموع با اعتبار 340 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
قصمی با بیان اینکه؛ طرح فاضلاب روستای تیاب به عنوان نخستین طرح جمع آوری فاضلاب روستایی در هرمزگان است، گفت: حجم عملیاتی این طرح شامل 10 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، 300 فقره انشعاب و تصفیه خانه ای به ظرفیت 880 مترمکعب در روز با فرآیند تصفیه MBR است.
به گفته وی؛ اعتبار هزینه شده برای این طرح 180 میلیارد ریال بوده است.
بهره برداری از 11 پروژه آبرسانی تا پايان امسال
مدیرعامل آبفا استان در ادامه با تاکید بر اهمیت بهبود و تقویت منابع آبی روستاها به عنوان اولویتِ اول طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اظهار داشت: امسال تعداد 11 پروژه مهم آبرسانی روستایی در مجموع با اعتبار 5 هزار و 140 میلیارد ریال در دست اجرا داریم که تا پایان امسال تکمیل و به مرحله بهره برداری می رسد.
قصمی افزود: از مهمترین این طرح ها، بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی و ششصد دستگاه بندرعباس به طول 33 کیلومتر است که در حال حاضر با پیشرفت90 درصد و اعتبار 3 هزار و 960 میلیارد ریال در دست اجراست.
به گفته وی؛ این طرح آبرسانی با هدف انتقال 140هزار متر مکعب آب جهت بهره مندی 4 شهر ، 9 شهرک و 25روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر (در افق طرح) از آب شرب پایدار اجرایی شده است.
مدیرعامل آبفا استان همچنین اظهار داشت: از مجموع 11 پروژه، 7 پروژه در قالب طرح ملی #پویش الف ب ایران در حال اجراست که مهمترین آن بهره برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی به شهر گوهران و 56 روستای مسیر از سد سُهران است.
وی اضافه کرد: این طرح شامل 42 کیلومتر کلکتور اصلی آب، اجرای 12 کیلومترخط انتقال، 3 باب ایستگاه پمپاژ، 25 کیلومتر شبکه توزیع آب و 10 واحد مخزن ذخیره آب می باشد که با اعتبار هزینه شده 710 میلیارد ریال اجرا شده است.
پروژه های شاخص نُه ماهه سال 99
این مقام مسئول در پایان، به پروژه های شاخص 9 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت دولت تدبیر و امید و تلاش دو چندان متخصصان و دست اندرکاران صنعت آب و فاضلاب استان، توانسته ایم با اجراي پروژه هاي شاخصي نظير؛ بهره برداري از فاز اول طرح ملي آبرساني به شهر سردشت و 8 روستای مسیر از سد جگین، افتتاح فاز 2 آب شيرين كن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس، بهره برداری از ظرفیت 40 هزار مترمکعبی فاز یک آب شیرین‌کن یک میلیونی بندرعباس، كلنگ زني طرح تامين آب شهر هاي پارسيان، دشتي و كوشكنار و كلنگ زني طرح تامين آب شهر ميناب از سد سرني به عنوان بزرگ ترین پروژه آبِ شرق استان، تا حد مطلوبی ثبات و پایداری را به منابع آبی استان برگردانیم.

انتهای پیام/ز172

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار