سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:
تابناک-سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: بنگاه های اقتصادی و دستگاه های نسبت به پرداخت به موقع حقوق و مطالبات جامعه کارگری استان اهتمام ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ 27 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان؛ دکتر علی رئوفی در جلسه کمیسیون کارگری استان در محل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس با تبریک فرا رسیدن ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، عنوان کرد: مناطق ویژه اقتصادی به صورت پررنگ در گرامیداشت ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی با آذین بندی و نصب بنر با تمثال و سخنان حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری مشارکت کنند تا دین خود به انقلاب را ادا کنند.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات و حقوق کارگران، افزود: پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران در شرایط حساس کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار است تا معیشت این قشر زحمتکش دچار مشکل نشود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: مدیران بنگاه های اقتصادی پیش از به وجود مشکلات کارگری با اتخاذ تدابیر مناسب از ایجاد بحران پیشگیری کنند تا هزینه ای به وجود نیاید.

رئوفی تصریح کرد: بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در دو ماه پایانی سال نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: توجه به کارگران و جلب رضایتمندی آنها نقش بسزایی در افزایش بهره وری بنگاه های اقتصادی و افزایش کیفیت محصولات تولیدی آنها خواهد داشت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر انتخاب پیمانکاران صاحب صلاحیت، اظهار داشت: بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرایی از پیمانکاران صاحب صلاحیت استفاده کنند تا مشکلات کارگری آنها به حداقل ممکن برسد.

رئوفی تصریح کرد: مدیران بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرایی با بهره گیری از ظرفیت های قانونی و روش های ابتکاری مشکلات حوزه کارگری خود را به حداقل ممکن برسانند.

در این نشست، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با وجود شیوع کرونا و مشکلات و چالش هایی که در حوزه کارگری کشور و به تبع آن استان بوجود آمد اما روند تولید در استان متوقف نشد که این امر نشان از تلاش و همت بالای کارگران و مدیران بنگاههای اقتصادی دارد.

هادی ابراهیمی بر عدالت مزدی کارگران تاکید و اضافه کرد: شرکتهای مستقر در مناطق ویژه و پیمانکاری ملزم به اجرای طرح طبقه مشاغل و تاییدیه صلاحیت ایمنی از اداره کل تعاون و کار هستند.

وی خواستار رعایت اجرای قوانین و مقررات بویژه در حوزه ایمنی، آموزش و آگاهی بخشی به کارگران و کارفرمایان در خصوص رعایت مسایل ایمنی و دارا بودن گواهینامه ایمنی در بنگاههای اقتصادی شد.

انتهای پیام /ز181

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار