رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان هرمزگان خبر داد:
تابناک- رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان از آماده سازی۴۲ هکتار زمین برای دانشجویان در دانشگاه هرمزگان به عنوان گام مهم این دانشگاه برای اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی نام برد و این اقدام رئیس دانشگاه را قابل تحسین وتقدیر خواند.
کد خبر: ۹۳۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 30 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک، علی فتی در از آماده سازی ۴۲ هکتار زمین برای فعالیت دانشجویان و فارغ التحصیلان جهت ایده های جدید فناورانه در دانشگاه هرمزگان خبر داد.

وی در ادامه افزود: موفقیت مجموعه پارک علم وفناوری هرمزگان در گروی فعالیت دانشگاه هاست، زیرا در آنجا ایده پردازی و پایان نامه های جدید شکل و ارائه می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، بیان کرد: دانشگاه هرمزگان به شعار وزارت علوم که تحقیقات و فناوری است، در بخش فناوری نیز با همکاری استراتژیکی که با پارک علم و فناوری دارد، در حال پیمودن و رسیدن به هدف نهایی است.


فتی با بیان اینکه تصمیمی که ریاست دانشگاه هرمزگان گرفته است تا این دانشگاه را به دانشگاهی کارآفرین تبدیل کند، گفت: به شکل عملی در استان اجرایی شده است که دو سال آینده، نتیجه اش را بطور کامل مشاهده خواهیم کرد که دانشگاه هرمزگان به یکی از دانشگاه های برتر کشور در زمینه اشتغال دانشجویان در حین تحصیل تبدیل می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: با تحقق این مهم، دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل، در شرکت های دانش‌بنیان مستقر شوند و تمامی امکانات در پردیس دانشگاه با همکاری پارک علم وفناوری فراهم می‌شود.


رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، ابراز کرد: با اجرای این طرح، اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز می‌توانند در حین تدریس و کار پژوهشی، شرکت دانش بنیان تاسیس کنند و دانشجویان را بعد از کلاس درس، در شرکت‌های شان، زمینه فعالیت شان را فراهم نمایند که این مدل در کشورهای پیشرفته مانند کره جنوبی در حال اجراست و‌نتیجه خوبی داده است.

فتی با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از قطب‌های مهم صنعتی در کشور است، افزود: در حال فراهم کردن زیر ساخت مهم و تاثیر گذار در دل دانشگاه هرمزگان هستیم تا دانشجویان ارتباط نزدیک و بهتری با فرآیند فعالیت‌های فن‌آورانه داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان اظهار کرد: آماده سازی ۴۲ هکتار زمین برای فعالیت دانشجویان جهت ایده های جدید فناورانه در دانشگاه هرمزگان باعث می شود تا دانشجویان در کنار تحصیل، بتوانند فعالیت و ایده‌های جدید داشته باشند که از همکاری رئیس دانشگاه هرمزگان در راستای این گام مهم قدردانی می شود‌.

فتی ابراز کرد: سوله دو هزارمتری پایلوت فناوری با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی در همین خصوص ادامه داد: همچنین سوله هزار متری و ساختمان سه هزارمتری چند مستاجره احدات خواهد شد و این طرح بزرگ و مهم به عنوان دومین استان بعد از اصفهان (شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان) در کشور اجرایی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان با بیان اینکه یکی از اهداف از اینکه در کنار دانشگاه زمینی با متراژ زیاد در حال آماده سازی است، ابراز کرد: میخواهیم بُعد مسافت را برای دانشجویان کاهش یافت تا دیگر دغدغه ای از نظر دور بودن مسیر نداشته باشند و دانشجویان به راحتی بتوانند فعالیت‌های فناورانه و ایده های جدید با توجه به نیاز جامعه داشته باشند.

فتی خاطر نشان کرد: هرمزگان از پناسیل و ظرفیت خوبی در تولید ایده های جدید و تبدیل آن به محصول دارد و این کار نیازمند عزم راسخ و همکاری همه دستگاه ها و مسوولان می باشند.

وی در پایان، بیان کرد: اگر حمایت های لازم از نظر کمی و کیفی به شرکت‌های دانش بنیان صورت گیرد می توانند نقش بسزایی در ایده های جدید، تولید علم و اشتغال جوانان ایفا کنند.
انتهای پیام/ر 4

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار