فرماندار تویسرکان سهمیه میوه شب عید شهرستان تویسرکان را 110 تن اعلام کرد و گفت: از این مقدار 80 تن پرتقال و 30 تن سیب در مراکز مشخص شده به مردم عرضه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵ 02 March 2015

فرماندار تویسرکان سهمیه میوه شب عید شهرستان تویسرکان را 110 تن اعلام کرد و گفت: از این مقدار 80 تن پرتقال و 30 تن سیب در مراکز مشخص شده به مردم عرضه می‌شود.

به گزارش  فارس ؛ مهرداد موسوی  در جلسه کمیته تنظیم بازار در دفتر فرماندار تویسرکان سهمیه میوه شب عید شهرستان تویسرکان را 110  تن اعلام کرد و افزود: از این مقدار 80 تن پرتقال و 30 تن سیب در مراکز مشخص شده به مردم عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر نظارت، کنترل و بازرسی بر بازار از سوی دستگاه‌های متولی، اظهار کرد: افراد سودجو برای سوء استفاده از این فرصت، میوه دولتی را از واحدهای صنفی خریداری و به قیمت آزاد به فروش می‌رسانند که جلوگیری از این امر نیازمند نظارت دقیق و مستمر بر بازار است.

فرماندار تویسرکان تاکید کرد: توزیع میوه به صورت مستمر و بدون هیچ وقفه‌ای عرضه شود چراکه توزیع نشدن میوه حتی در یک روز، زمینه را برای افزایش قیمت فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مبنای قیمت میوه شب عید، خوب و قطعاً مورد رضایت مردم است، ادامه داد: در صورت لزوم و عدم توانایی مردم در خرید میوه با استانداری به منظور تعدیل در قیمت‌ها رایزنی می‌کنیم.

موسوی در ادامه با اشاره به ورود 12 تن مرغ منجمد به تویسرکان گفت: مرغ منجمد در سطح شهرستان در پنج مرکز با قیمت‌ 5 هزار 850 تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان برای افزایش تعداد مراکز توزیع مرغ منجمد آمادگی لازم را دارد، ابراز کرد: تاکنون هشت تن مرغ منجمد در سطح شهرستان توزیع شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه میزان مصرف مرغ گرم در سطح شهرستان 6 تن است، بیان کرد: تویسرکان به عنوان دارنده مقام نخست در تولید مرغ در سطح استان نباید برای رفع نیاز بازار داخلی خود به مرغداری‌های بیرون روی آورد.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه اولویت کشتارگاه شهرستان باید تأمین مرغ مورد نیاز مردم باشد، گفت: مسئول کشتارگاه ملزم است ابتدا مرغ بازار تویسرکان را فراهم کند و در صورت رفع مایحتاج مردم به نیاز استان و یا دیگر شهرها پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی به منظور حل اختلاف قیمت مرغ در تویسرکان نسبت به میانگین استان اقدام به تشکیل جلسه کنند، تصریح کرد: بازار را نظام عرضه و تقاضا کنترل می‌کند که به طور قطع با اجرای دقیق این امر انحراف به وجود نخواهد آمد.

موسوی خطاب به مسئولان مربوطه با اشاره به اینکه با نانوایی‌های متخلف طبق قانون برخوردی قاطع شود، تاکید کرد: ما در امر بازرسی یک ضعف ساختاری داریم به همین دلیل کار خیلی اصولی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما برای ارائه خدمات خوب به مردم باید ضعف‌های اصلی از حیث کمی و کیفی را از سر راه برداریم، خواستار نظارت و کنترل کامل بر بازار توسط افراد کارشناس  و متخصص در این حوزه شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان نیز اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 24 هزار و 573 مورد بازرسی از کل اصناف تویسرکان صورت گرفته که منجر به تنظیم 511 فرم و معرفی متخلفان به مرجع قانونی شده است.

رضا سلیمانی در پایان بازرسی انجام شده در نانوایی‌های تویسرکان را 4 هزار و 383 مورد بازرسی عنوان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار