حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد زارع عنوان کرد:
تابناک-روحانی هیئت شهدای گمنام بندرعباس، گفت: در دین داری مناسکی انسان به رشد نمی رسد و فقط به فرد توهم رشد القاء می‌شود که این نوع دین داری از بدترین آفات در رسیدن به نیل اهداف الهی است.
کد خبر: ۹۳۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 06 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد زارع در جلسه هفتگی هیئت شهدای گمنام بندرعباس در ادامه از سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: برای اینکه یک زندگی را به معنای واقعی کلمه به سبک دینی و اسلامی داشته باشیم باید در فکر، حس و اعمال و رفتار از سیره اهل بیت عصمت و طهارت تبعیت کنیم.


وی در ادامه با بیان اینکه نقطه مقابل سبک زندگی اسلامی، دین داری مناسکی است، افزود:یعنی یک مسلمان دین را به صورتی که دلخواه و دلپسند خویش است قیچی کند و به آن عمل کند و به بقیه اعمال و دستورات الهی اهتمامی نمی کند و مانند اینکه یک فرد نماز و روزه را اصل بداند و بقیه موارد از جمله اخلاق، پرهیز از غیبت، دروغگویی، تکبر، احترام به پدر و مادر و... را حاشیه دین داری قلمداد کند.

روحانی هیئت شهدای گمنام بندرعباس، بیان کرد: در دین داری مناسکی انسان به رشد نمی رسد و فقط به فرد توهم رشد القاء می‌شود که این نوع دین داری از بدترین آفت در رسیدن نیل به اهداف الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین زارع یکی از نشانه های دین داری مناسکی را فقط پرداختن به اذکار نام برد و خاطر نشان کرد: صرفا پرداختن به اذکار رشد معنوی به وجود نخواهد آمد و حتی استجابت دعا به معنای رشد در دین داری نیست، زیرا هدف از دین داری رشد فرد در ابعاد مختلف است.


وی گمراهی و منحرف شدن از دین را یکی دیگر از آسیب های دین داری مناسکی دانست و ابراز کرد: برای اینکه از این گمراهی خانمان سوز مصون بمانیم باید انسان اهل تفقه (فهم عمیق از دین) باشد، زیرا دین داری مربوط به مسایل خاصی نیست و باید به نظر دین در تمام موضوعات زندگی جامه عمل پوشاند.


روحانی هیئت شهدای گمنام بندرعباس به روایتی از امام صادق (ع) به اهمیت تفقه در دین اشاره کرد و گفت: اگر انسان اهل تفقه در دین نباشد هیچ خیری در آن انسان نیست برای اینکه اگر کسی به واسطه تفقه در دین به استقلال فکری دینی دست پیدا نکند محتاج بقیه می شود و در ذلالت و گمراهی به سر خواهد برد و یکی از کتب های معتبر در این زمینه که می تواند راهگشا باشد مطالعه کتاب های شهید مطهری که آثار وی صد درصد اسلامی است.


حجت الاسلام و المسلمین زارع در بخش دیگری از سخنان خود به مسله مهم ازداوج جوانان پرداخت و ابراز کرد: متأسفانه ‌در جامعه ما موضوع ازدواج جوانان دچار گمراهی و منحرف شده است و حتی به وعده خدواند درباره حل مشکلات مالی ازدواج شک و تردد داریم.

وی در همین خصوص،افزود: خداوند درقرآن کریم فرموده است در مورد ازدواج نگران مشکلات مالی نباشید،زیرا از فضل خود عطا خواهم کرد.

روحانی هیئت شهدای گمنام بندرعباس با ذکر روایتی از پیامبر مکرم اسلام، خاطر نشان کرد:هرکسی به خاطر ترس از فقر مالی ازدواج نکند و به تاخیر بیندازد به خداوند سو ظن دارد، زیرا به وعده صریح خداوند در قرآن کریم شک و تردید دارد.


لازم به ذکر است، جلسات هفتگی هیئت شهدای گمنام بندرعباس هر پنجشنبه نیم ساعت بعد از نماز مغرب و عشا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدت زمان محدود در محل مسجد جامع در فضای باز و در جوار هشت شهید گمنام برگزار می شود.
انتهای پیام/ر۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار