توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان صورت گرفت؛
تابناک-مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان از تامین و توزیع ۷ هزار و ۶۱۰ تُن کود شیمیایی طی ده ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 11 February 2021

فرزاد استاد در گفت وگو با خبرنگار تابناک در بندرعباس، اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یک شرکت دولتی و زیر مجموعه وزرات جهاد کشاورزی است که وظیفه تامین و توزیع نهاده های کشاورزی و واردات تخلیه انواع سموم شیمیایی را برعهده دارد.


وی در ادامه افزود: این شرکت در راستای وظایف خود نقش بسزایی در حمایت از زنجیره غذایی استان را بر عهده دارد و می کوشد تا بهترین خدمات را به جامعه هدف خود ارائه دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه کود شیمیایی یک نهاده بسیار مهم و استراتژیک جهت تولید محصولات کشاورزی است، بیان کرد: این شرکت طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری و بر اساس برنامه ابلاغی سالیانه وزارت جهاد کشاورزی و توسط ۳۸ کارگزار فعال۷ هزار و ۶۱۰ تُن کود شیمیایی تامین بر اساس تقسیم بندی جغرافیایی سازمان جهاد کشاورزی استان توزیع کرده است.


استاد خاطر نشان کرد: این کودهای شیمیایی یارانه ای شامل ازته، فسفاته و پتاسه می‌باشد که به ترتیب و تفکیک ازته 7194 تُن، فسفاته 207 تُن و پتاسه 207 تُن بوده که در سطح استان توزیع است.

وی از میزان تخلیه، کیسه گیری، توزیع و بارگیری انواع سموم و کود شیمیایی از اسکله شهید رجایی و حمل و ارسال به مناطق مختلف کشور در طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری گفت و ابراز کرد: کل عملیات تخلیه شامل هفت فروند کشتی کود اوره به میزان ۲۰۸ هزار و ۵۳۷ تُن و کود سوپر فسفات تریپل ۲۰ هزار و ۶۱۸ تُن و خاک فسفات به میزان ۲۲ هزار تُن بوده است است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان در پایان به میزان بارگیری و حمل کود اوره و سوپر فسفات تریپل اشاره کرد و بیان داشت: این میزان به ترییب شامل ۲۲ هزار و ۲۳ تُن و ۵۰ هزار‌ و ۹۲۹ تُن می باشد.انتهای پیام/ر۸

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار