با حضور استاندار هرمزگان و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور:
تابناک- با حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، خطبا و علمای اهل سنت قشم، دبیرستان 18کلاسه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 11 February 2021

به گزارش خبرنگارتابناک،کتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در آیین بهره برداری از این فضای آموزشی با بیان اینکه مدرسه سازی و احداث مدارس در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: مدارس مرکز پرورش و تربیت نیروی های جوان و نوجوان و حاصل همه عمر خانواده هاست و به نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور محسوب می شود.

وی افزود: کشوری که در زمینه پرورش نیروی انسانی ماهر، پرتحرک ، اهل تحقیق، دارای عشق به وطن و معتقد به آرمان ها و ارزش ها تلاش می کند، یک کشور غنی و قوی است.

استاندار هرمزگان، پرورش نیروی انسانی ماهر را به عنوان یک گنج بی پایان، ارزشمند خواند و گفت: توسعه فضاهای آموزشی طی این سال ها متناسب با توان کشور، دولت ها و بودجه های سالانه در دستور کار بوده است و ضمن تعدیل مطالبات اجتماعی، اقدامات حوزه مدرسه سازی و تلاش برای گسترش عدالت در توزیع خدمات در کشور برای مردم تبیین شود .

همتی، با اشاره به بهره برداری از یک هزار و ۱۹ پروژه در دهه فجر و افتتاح بخش زیادی از پروژه های بزرگ تا پایان سال جاری، عنوان کرد: این کارهای بزرگ بدون برنامه ریزی اتفاق نیفتاده و با قاطعیت می توان گفت هیچ یک از مدیران استان در خدمت به مردم فهیم استان دچار سستی و ضعف نشده اند.

وی گفت: مجموعه مدیران استان نسبت به مشکلات در حوزه های مختلف اشراف دارند و این اطمینان را به مردم استان می دهیم که علی رغم کمبودهای اعتباری و در شرایط تحریم، منابعی که برای احداث و تکمیل پروژه ها به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش، کشاورزی و شیلات به هرمزگان تخصیص پیدا کرده بیشتر از سایر استان هاست.

استاندارهرمزگان همچنین در خصوص محدودیت فعالیت های مربوط به صید توسط جامعه صیادی بومی، گفت: در حوزه صید وصیادی هیچ محدودیتی برای صید و صیادان بومی نداریم و مانعی برای فعالیت بومیانی که ارتزاق و معیشت آن ها از طریق صیادی است، در استان وجود ندارد.

وی افزود: شاید میزان صید صیادان طی چند سال اخیر کم شده باشد اما راهبرد توسعه ای در این خصوص و توسعه پرورش ماهی در دریا در کنار صید سنتی، از طریق اعطای مجوز و تسهیلات ارزان قیمت به صیادان بومی در استان مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار هرمزگان با اشاره به کارهای انجام و فعالیت های بزرگ در دست اقدام دولت در حوزه های مختلف و نقصان در خدمات رسانی به مردم و رفع محرومیت در زمینه فضاهای آموزشی در استان پهناور هرمزگان در دوره های پیشین و شروع نهضت مدرسه سازی طی سه سال اخیر، بیان داشت: تمام مدارسی که امروز احداث شده 20 سال دیگر دچار استهلاک جدی می شود و نیازمند مقاوم سازی و نوسازی است که هزینه هایی هنگفتی در پی دارد.

دکتر همتی با اشاره به ثبت رکورد تاریخی احداث 637 کلاس درس طی سال 99 در هرمزگان، گفت: کار احداث مدرسه شبانه روزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از اوایل دهه 90 آغاز و به دلایل مختلف متوقف شده بود که سال گذشته با پیگیری هایی که از سوی استان انجام شد و مساعدت سازمان نوسازی کشور و با تزریق اعتبارات، عملیات اجرایی این پروژه دوباره آغاز و در عرض کمتر از یکسال آماده بهره برداری شد.

وی گفت: با بهره برداری از این مدرسه شبانه روزی به عنوان بزرگترین پروژه مدرسه سازی در استان، 500دانش آموز از سراسر جزیره قشم می توانند از این محیط آموزشی استفاده کنند و بخش بزرگی از دغدغه خانواده ها و به‌ویژه روستائیان قشم مرتفع می شود.

استاندار هرمزگان همچنین از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین شهرک آموزشی ایران با حضور وزیر اموزش و پرورش خبر داد و گفت: در طراحی ممتاز این شهرک آموزشی از هنر بومی و معماری محلی استفاده خواهد شد.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای احداث این فضای آموزشی، 400میلیارد تومان است که 200میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات ملی و 200میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی تأمین می شود و تا دهه فجر 1400 به عنوان یک مدل برتر برای نخستین بار در کشور به بهره برداری می رسد.

همتی عنوان کرد: این شهرک آموزشی با وسعت 20 هکتار و در قالب 12مدرسه تعریف شده و تمام امکانات و الزامات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با تأکید بر افزایش بهره وری در آن پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار