مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان یزد گفت: خبرنگاران قهرمانان و نقش‌آفرینان توسعه جوامع در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی اقتصادی هستند.
کد خبر: ۹۴۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 14 February 2021

مجید جوادیان‌زاده در مراسم افتتاح خانه هلال در خانه مطبوعات استان یزد اظهار داشت: امروز رسانه وارد مرحله دیگری از تحول و تکامل شده و ماهیت رسانه‌ها، نقش و کارکردهای رسانه عوض شده است.

وی گفت: خبرنگاران نقش آفرین و قشر اجتماعی غیرقابل انکار در جامعه هستند و بدون رسانه بسیاری از اتفاقات نمی‌افتد و امکان توسعه بسیاری از موضوعات را نداریم.

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: باید این درک باشد که رسانه‌ها یک فرصت و امکان مناسب برای توسعه هستند خبرنگاران قهرمانان و نقش‌آفرینان توسعه جوامع در همه ابعاد توسعه‌ای از جمله توسعه سخت افزاری، نرم‌افزاری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و ابعاد دیگر توسعه هستند.

جوادیان‌زاده افزود: با گردهمایی‌ها و نهادسازی‌ها توسعه اتفاق می‌افتد، هلال احمر هم در این سال‌ها به عنوان نهاد امدادگر در توسعه اجتماعی امداد و خدمات نقش بسیاری دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه سرمایه اجتماعی تاحدودی کاهش یافته است و به نظر می‌رسد هلال احمر می‌تواند با برنامه‌های خود توسعه سرمایه اجتماعی را تقویت کند.

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: سرمایه اجتماعی همان اعتماد اجتماعی، هم‌دوشی و همراهی است که باید در زمان بحران، مصائب و مسائل در جوامع از خود مردم کمک کرد و روابط اجتماعی و اعتماد را فعال و پررنگ کرد و همه را به کمک طلبید، این مهمترین جنبه‌ هلال احمر است.

جوادیان‌زاده گفت: رسانه‌ها و خانه مطبوعات باید در خدمت اهداف بلند و انسانی هلال احمر باشند، تا هلال احمر بتواند نقش‌آفرینی خود را داشته باشد و رسانه‌های تخصصی آن را انجام دهند این هدف با راه‌اندازی خانه هلال محقق می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امروزه در زندگی اجتماعی همه فعالیت‌های ورزشی، بهداشتی، کرونا، مبارزه با فساد مباحث اقتصادی و دیگر مسائل به جریان رسانه‌ای تخصصی نیاز دارد که بتواند موضوعات را به درستی درک و فهم کرده و در جهت اطلاع‌رسانی درست و موج آفرینی حرکت ایجاد کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار