تابناک-بانک ملت به عنوان یکی از حامیان صنعت پتروشیمی کشور؛ بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار از نیاز فعالان حوزه انرژی کشور را تامین کرده است.
کد خبر: ۹۴۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 16 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در آیین گشایش دومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی که با حضور فعالان این حوزه و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عصر دوشنبه ۲۷ بهمن در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد بر ضرورت تدوین برنامه ریزی میان مدت در جهت ارتقاء و توسعه صنعت پتروشیمی تاکید کرد.

به گفته بیگدلی بانک ملت با منابع مالی خوب آمادگی لازم برای همکاری در صنعت پتروشیمی و تولیدات داخلی را دارد.

وی تصریح کرد: دسترسی صنعت پتروشیمی از سهم جهانی ۳ درصد است که در این خصوص رتبه ۱۲ را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک ملت در ادامه بیان داشت: در تولید و عرضه محصولات پتروشیمی و ارتقاء رتبه این صنعت در سطح جهان نیازمند تدوین برنامه ریزی میان مدت با هدف ارتقای کیفی محصولات پتروشیمی هستیم.

محمدبیگدلی خاطر نشان کرد: فعالان صنعت پتروشیمی نقش تعیین کننده ای برای گذر از جنگ اقتصادی کشور دارند از این رو اهمیت استراتژیک صنعت پتروشیمی بعد از صنایع غدایی و صنعت خودرو سومین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

بیگدلی افزود: در شرایط کنونی که با بحران تحریم های ظالمانه دشمنان مواجه هستیم؛ صنعت پتروشیمی در سال ۹۸ درآمد ارزی ۱۵ میلیارد دلاری داشته است.

وی گفت: تقاضای ۵ برابری در حوزه صنعت پتروشیمی در مقایسه با سایر فراورده های نفتی در این زمینه موجب خلق ارزش شده است.

مدیرعامل بانک ملت خاطر نشان کرد: تنوع محصولات پتروشیمی و مواد اولیه هزاران کارگاه و تولیدی توسط صنعت پتروشیمی و انرژی تامین می شود.

محمدبیگدلی با بیان این که ارتقاء و توسعه صنعت نفت و انرژی در حوزه پتروشیمی نهفته است اظهار داشت: به همت و تلاش متولیان صنعت پتروشیمی و بانک ها به عنوان منابع تامین مالی در زمینه رشد، ارتقا و توسعه صنعت پتروشیمی کشور گام های بزرگی برداشته شده است.

بیگدلی با اشاره به ضرورت حرکت در مسیر جهش تولید که به عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است گفت: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای به صنعت پتروشیمی شده و حمایت از این صنعت اقدامی ارزشمند در راستای جهش تولید بوده که نتایج ارزشمندی داشته است.

به گزارش فارس، پس از این مراسم نیز دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش در فضایی به مساحت 18هزار مترمربع با حضور 164 شرکت داخلی و با هدف "انتقال دانش فنی و خدمات مهندسی، مواد شیمیایی، کاتالیست ها و تجهیزات، حمایت و بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان، حمایت از صنایع پایین دستی صنعت، توسعه پژوهش و فناوری های نو، ارتقاء جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در توسعه صنعت پتروشیمی و تامین مالی پروژه ها" آغاز بکار می کند.
انتهای پیام/ز373

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار