تابناک-مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به ضرورت برجسته‌سازی نقش «امام جماعت» در مساجد، گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز برای کانون‌های فرهنگی مساجد، می‌تواند با تزریق فکر و ایده، تأثیرات مثبتی در افزایش هم‌افزایی آنان داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 16 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، اظهار کرد: یکی از نکاتی که بیش از گذشته باید مورد توجه قرار بگیرد برجسته کردن نقش امام جماعت مسجد در مساجد است. به گونه‌ای که در ارکان مختلف تصمیم‌گیری، همچون کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، هیئت‌امنا و هیئت‌های مذهبی مساجد نقش‌آفرینی برجسته‌تری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  نقش امام جماعت مسجد باید به گونه‌ای تبیین شود که محور اصلی مسجد باشد، تصریح کرد: تبلیغات اسلامی حدود ۱۰۰ کانون فرهنگی و تبلیغی در سطح استان هرمزگان دارد که در محلات و روستاها فعالیت‌های مشترکی انجام داده و هم‌افزایی خوبی نیز دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز برای کانون‌های فرهنگی مساجد، متشکل از فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی و حوزوی، می‌تواند با تزریق فکر و ایده به این کانون‌ها، تأثیرات مثبتی در افزایش هم‌افزایی آنان داشته باشد.

انصاری‌راد عنوان کرد: برای بیش از هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی در استان، شوراهای هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌ها ایجاد شده و نیاز است برای کانون‌های مساجد نیز مجمعی شکل بگیرد تا امورات خود را پیگیری کنند و نقش مردم را نیز پررنگ‌تر از گذشته داشته باشیم. روحانیان مستقری که در مساجد محلات و روستاها فعالیت می‌کنند و پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی ما در سراسر استان، آماده همراهی و ایجاد هم‌افزایی بیشتر هستند.
انتهای پیام/ز376

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار