استاندار هرمزگان‌ در آیین آغاز عملیات احداث پنجمین پالایشگاه تولید روغن پایه کشور در بندرعباس:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: عدم درک درست از شرایط اقتصادی و مختل کردن فعالیت های تولیدی، موجب خسارت به کشور، افزایش بیکاری و فقر و در نهایت منجر به نارضایتی مردم از حاکمیت می شود که مدیران باید برای دستیابی به مصالح بالاتر و ایجاد منفعت بیشتر برای استان و کشور، توانایی و قدرت پذیرش خطر و ریسک های احتمالی را داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 17 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، دکتر فریدون همتی در آیین آغاز عملیات احداث پنجمین پالایشگاه تولید روغن پایه کشور در بندرعباس، ضمن قدردانی از مجموعه هایی که در شتاب بخشیدن به توسعه فعالیت بنگاه های اقتصادی استان مؤثر هستند، اظهار داشت: حمایت دستگاه قضایی، دستگاه های نظارتی، نماینده معظم ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس، رسانه ها، نخبگان و مردم برای به حرکت در آوردن چرخ سازندگی، توسعه، پیشرفت، سرمایه گذاری ، ایجاد اشتغال، توسعه صادرات، خنثی کردن تحریم های دشمن قابل قدردانی است و نتایج خوب این همدلی در استان قابل مشاهده است.

وی افزود: دستگاه قضایی با نگاه و درک درست از شرایط و تصمیم گیری سریع ودقیق در مسیر اهداف و برنامه های استان همواره همکاری خوبی با مجموعه دستگاه های اجرایی دارد که این کار بزرگ و ارزشمند قابل تقدیر است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه طی مدت اخیر مسائل و چالش های مختلفی در استان به‌وجود آمد اما با همکاری دادگستری هرمزگان دادستان بندرعباس، بازرس کل استان، اداره کل اطلاعات و دیوان محاسبات بسیاری از این مشکلات رفع شد، گفت: هر جا درک درست باشد منجر به حل مسئله و هر جا درک درستی از موضوعات در استان وجود نداشته باشد، منجر به ایجاد چالش می شود و باید فضا را به گونه ای فراهم کرد که مدیران و دستگاه ه اجرایی از محافظه کاری به دور باشند و بتوانند در مواقع حساس تصمیم گیری شجاعانه داشته باشند.

همتی عنوان کرد: عدم درک درست از شرایط اقتصادی و مختل کردن فعالیت های تولیدی، موجب خسارت به کشور، افزایش بیکاری و فقر و در نهایت منجر به نارضایتی مردم از حاکمیت می شود که مدیران باید برای دستیابی به مصالح بالاتر و ایجاد منفعت بیشتر برای استان و کشور، توانایی و قدرت پذیرش خطر و ریسک های احتمالی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز تعامل و همدلی موجود در هرمزگان یک مزیت برای استان محسوب می شود، تصریح کرد: بخش خصوصی با تصمیم گیری های اینچنینی انگیره پیدا می کند و هر چه امنیت سرمایه گذاری در استان بالا برود، تقاضا برای سرمایه گذاری و انجام کار تولیدی در استان بیشتر می شود.

استاندار هرمزگان بار دیگر ضمن قدردانی نوع نگاهی که به بخش تولید در رأس قوه قضائیه وجود دارد، گفت: با حضور آیت الله رییسی در رأس قوه قضائیه، شاهد شتاب فزآینده در حمایت از بخش تولید بودیم و دستگاه قضایی در مقام اجرا و عمل در کنار دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی قرار دارد که نتایج مبارکی برای کشور و استان داشته است.

همتی با اشاره به توقف دوساله پروژه پالایشگاه تولید روغن پایه در بندرعباس و تلاش برای احیای این واحد صنعتی، اظهار کرد: این مجموعه و مجموعه هایی که در جوار آن شکل می گیرد، در ایجاد توانایی جدید برای استان و کشور، جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده مؤثر است.

وی با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی و مزایای حمایت از این بخش، گفت: هر کاری که دولت بخواهد انجام دهد هزینه آن بالاست وبهره وری پایینی دارد و زمینه فساد مدیران بسیار زیاد است اما اگر بخش خصوصی به فعالیت های سرمایه گذاری ورود کند، هم بهره وری کشور بالا می رود، فساد دور می شود، کشور توانمند می شود و رضایتمندی مردم بالا می رود.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم افزایش سهم کشور در بازارهای جهانی و تلاش برای حفظ و توسعه بازار جهانی محصولات تولیدی، اضافه کرد: با ورود فناوری و توسعه به برخی مناطق، با مخالفت هایی روبرو می شویم که می توان با تبیین و تشریح اثار و تبعات پروژه ها، مردم را با فعالیت های توسعه ای در مناطق همراه کرد.

دکتر همتی تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تکیه بر دانش متخصصان بومی، 90درصد تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه روغن در داحل کشور تولید می شود و در بسیاری از صنایع نیز برای تأمین تجهیزات مورد نیاز اجرای پروژه های بزرگ که به‌واسطه تحریم ها امکان واردات آن وجود ندارد، خودکفا شده ایم.

پنجمین پالایشگاه تولید پایه روغن پایه کشور در بندرعباس با سرمایه گذاری 150میلیون دلار و ایجاد اشتغال برای یک هزار و 200نفر طی دو سال به بهره داری خواهد رسید.

راه اندازی این پالایشگاه علاوه بر پیشگیری از خام فروشی، سهم بسزایی در تکمیل زنجیره ارزش افزوده و کاهش وابستگی کشور برای واردات روغن پایه دارد.

انتهای پیام/ز395

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار