رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:
تابناک-رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: آمار بیماران سرپایی در استان در حال افزایش است و به همین نسبت نیز میزان تست کرونا افزایش یافته و در مبادی ورودی استان و مبادی جزایر این تست‌ها با حساسیت انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 17 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان ، دکتر حسین فرشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان هرمزگان که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان، همواره مردم و مسئولان پای کار بودند و توانستیم اقدامات خوبی در بحث کنترل این بیماری انجام دهیم.

وی افزود: نیروهای بسیج نیز در طرح شهید سلیمانی به کمک دانشگاه علوم پزشکی آمدند و در نتیجه شاهد کاهش روند ابتلا به کرونا در استان بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر تأکید سازمان بهداشت جهانی بر سرایت ویروس کرونا از طریق هوا است و تأکید دارند در فضاهای آلوده که تجمع زیادی وجود دارد از دو ماسک استفاده شود تا احتمال ابتلا به کرونا کاهش یابد.

وی تصریح کرد: کرونا جهش‌های زیادی دارد اما برای تمام جهش‌های این ویروس مفیدترین کاری که می‌شود کرد این است که که با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال ابتلا و درگیری به ویروس را کاهش دهیم.

فرشیدی گفت: استان هرمزگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی از ریسک بالایی برای شیوع انواع جهشی یافته ویروس کرونا برخوردار است چرا که مسافران زیادی از طریق پرواز و کشتی به این استان سفر می‌کنند از همین رو تأکید داریم مردم در تجمعات غیر ضروری شرکت نکنند و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در 3 هفته گذشته میزان رعایت مردم کاهش داشته و در یک هفته اخیر کمی روند بهبود پیدا کرده، اظهار داشت: باید مردم با رعایت حداکثری شرایط را به ماه قبل برگردانند، هر چند در تاکسی‌ها و حمل و نقل عمومی دیگر آن حساسیت‌ها و ضدعفونی‌ها وجود ندارد و باید این امر با جدیت دنبال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: آمار بیماران سرپایی در استان در حال افزایش است و به همین نسبت نیز میزان تست کرونا افزایش یافته و در مبادی ورودی استان و مبادی جزایر این تست‌ها با حساسیت انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: نباید کرونا همچون یک سرماخوردگی عادی شود، هنوز ایمنی جمعی به وجود نیامده و استعداد همه گیری و ابتلای جمعیت زیادی در استان به این ویروس وجود دارد از این رو با توجه به اینکه همچنان مسافرانی به این استان می‌آیند از مردم می‌خواهیم در تجمعات و شلوغی بازار حضور پیدا نکنند چرا که ریسک ابتلا به کرونا بسیار زیاد است و بهتر است مردم خرید اینترنتی را جایگزین خرید حضوری کنند.

دکتر حسین فرشیدی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در رابطه با رعایت عدالت از سوی وزارت بهداشت در توزیع واکسن اسپوتنیک روسی و اینکه چرا سهم استان هرمزگان از این واکسن کم بود اظهار داشت: باید بگویم در مرحله اول توزیع عادلانه نبود اما این مسئله دلایل مختلفی دارد.

وی افزود: توزیع واکسن چند نکته دارد که وزارت بهداشت بر روی آنها حساسیت دارد، نکته اول بحث امنیت است که اجازه خروج یک ویال از این واکسن به بازار سیاه داده نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مسئله دوم امنیت سالم ماندن واکسن است، برای جابه‌جایی این واکسن ماشین‌های خاص خود را می‌خواهد و اگر با پرواز جابه‌جا می‌شود باید امنیت سلامت این واکسن تأمین شود، لذا تأمین وسیله حمل این واکسن هم یک مبحث جدی است، به نحوی که پارت دوم این واکسن روزهای گذشته باید به دست ما می‌رسید اما نرسیده است.

وی ادامه داد: لذا ما نگران این مطلب نیستیم که در پارت اول واکسن کمتری (80 دوز) دریافت کردیم و به 80 نفر از همکاران در حوزه درمان تزریق صورت گرفت نیستیم چرا که در پارت بعدی قطعاً جبران می‌شود.

فرشیدی تشریح کرد: در کل امیدواریم در بخش دوم این توزیع واکسن، کادر حساس درمان همگی واکسن دریافت کنند و در پارت سوم نیز ما به افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای واکسن تزریق خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احتمال ورود ویروس جهش یافته از طریق پروازهای خارجی به آستان هرمزگان گفت: تمام مبادی ورودی استان کنترل می‌شود و از تمام مسافران خارجی که از طریق پرواز و یا هر نوع سفری به هرمزگان سفر می‌کنند تست گرفته می‌شود و درصورت مثبت بودن قرنطینه خواهند شد.

وی تأکید کرد: تاکنون حدود 5 یا 6 نمونه مشکوک به ابتلا به نوع انگلیسی از استان هرمزگان به تهران ارسال شده که هنوز تأیید نشده است و در حال حاضر بیمار شناخته شده نوع انگلیسی در این استان نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت: تا آخر فروردین سال آتی تمام تورهای مسافرتی اجازه فعالیت ندارند و فعالیت احتمالی آنها خلاف قانون است.

انتهای پیام/ز396

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار