تابناک-تفاهمنامه همکاری فی مابین مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس و اتحادیه کارگزاران گمرکی با حضور کناری زاده رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس و عارف شکرپور رییس اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس و دیگر اعضای هیات مدیره این اتحادیه منعقد شد.
کد خبر: ۹۴۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 17 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس در نشست امضا این تفاهمنامه اظهار داشت: هدف نخست ما در اتاق بازرگانی ایجاد تسهیل در امور بازرگانان در باب مسائل حقوقی است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران به عنوان یک نهاد داوری سازمانی مستقیماً با اراده قانونگذار از طریق تصویب قانون اساسنامه مرکز داوری اتاق ایران تشکیل شده است آمادگی لازم جهت ارائه خدمات داوری و میانجیگری در دعاوی مربوط به اعضای اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس را دارد .

کناری زاده ادامه داد: قراردادها و معاملات تجاری، تجلی گاه دست یابی به سود به عنوان اصلی ترین هدف بازرگانان و فعالان اقتصادی هستند و بدیهی است در مسیر دستیابی به سود، معامله گران، خواسته و ناخواسته دچار ابهامات و اختلافاتی هم می شوند که مرکز داوری می تواند پروسه بسیار سریعی برای حل اختلافات فعالین اقتصادی بدور از تشریفات اداری و در کمترین زمان ممکن باشد.

وی افزود: مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران دفتر بندرعباس تاکنون رایزنی های بسیاری در راستای نهادینه شدن شرط داوری در قراردادهای تجاری در حوزه های مختلف انجام داده است.

رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس همچنین سرعت بالای رسیدگی، هزینه های پایین رسیدگی در مقایسه با دادگاه، تخصصی بودن رسیدگی در داوری، قطعی بودن آراء داوری و قابلیت اجرای بین المللی آراء داوری را از تنها بخشی از مزایای مرکز داوری اتاق بازرگانی عنوان کرد.


در ادامه این نشست نیز رییس اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس نیز بیان داشت: کارگزاران گمرکی از مهمترین ارکان ارتباطی گمرک با سایر بخش‌های اقتصادی خصوصی کشور محسوب می شوند.


عارف شکرپور افزود: کارگزاران گمرکی با دانش تخصصی خود در راستای کاهش مدت زمان ترخیص کالا و هزینه‌های مرتبط تأثیر گذار بوده اما در زمینه‌های مالیاتی با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی بیان داشت: فعالان عرصه تجارت خارجی به ویژه کارگزاران گمرکی به عنوان حلقه واسط این حوزه از اقتصاد با سایر بخش‌های اقتصادی و صنایع مختلف تولیدی برای کشور اهمیت بسیاری دارد.

شکرپور بیان داشت: امید است با انعقاد این تفاهمنامه پروسه پرونده های حقوقی اعضای این اتحادیه با سرعت و زمان کمتری انجام شود.

انتهای پیام/ز396

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار