رئیس شورای شهر بندرعباس:
تابناک-رئيس شوراي اسلامي شهر بندرعباس با بیان اینکه قوانین درخصوص آلایندگی ها یکی از گلایه مندی های همشهریان در شورای شهر است، گفت: بسیاری از صنایع از حوزه آلایندگی ها خارج شده و این حق آلایندگی ها به شهر بندرعباس و شهرداری ها بعنوان حق قانونی شان پرداخت نمی شود.
کد خبر: ۹۴۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 17 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، اسلام باوقار در جلسه ای با حضور دکتر احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها خطاب به ایشان گفت: از حضرتعالی بعنوان رئیس شورای عالی استان‌ها و ارتباط شورای عالی استان هرمزگان با مرکز، توقع داریم حداقل حق قانونی و حقوقی مردم شهر بندرعباس، پرداخت شود.

وی در ادامه افزود: شهر بندرعباس، بزرگترین صنعت آلومینیوم، بندر، فولاد و همچنین بزرگترین گمرک کشور را داراست و جزو پر درآمدترین شهرهای کشور محسوب می شود اما تخصیص بودجه ناعادلانه است.

رئيس شوراي اسلامي شهر بندرعباس ادامه داد: قوانین درخصوص آلایندگی ها یکی از گلایه مندی های همشهریان در شورای شهر است، بسیاری از صنایع از حوزه آلایندگی ها خارج شده و این حق آلایندگی ها به شهر بندرعباس و شهرداری ها بعنوان حق قانونی شان پرداخت نمی شود.

باوقار بیان کرد: در سال گذشته حق قانونی شهر بندرعباس بیش از یک‌هزار میلیارد مطالبه داریم و مقرر شده بود مبلغ بیش از 120 میلیارد پرداخت شود اما در این دوره، مبلغ 800 میلیون به شهرداری بندرعباس پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: بزرگترین پالایشگاه کشور در شهر بندرعباس است اما متاسفانه عوارض خود را در تهران پرداخت می کنند و یکی از مشکلات و اختلافات در شهرهای جنوبی کشور، ناعادلانه بودن تخصیص بودجه بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان داشت: مجموعه‌ شورای شهر و شهرداری بندرعباس علیرغم همه بی پولی ها و نامهربانی ها، تمام تلاش خود را بکار گرفته است. به گفته شهردار بندرعباس، 50 درصد از این شهر جزو بافت فرسوده بوده که این رقم به 43 درصد کاهش یافته است. به عبارتی نیمی از شهر بندرعباس بعنوان پردرآمد ترین شهر کشور، بافت فرسوده است.

وی گفت: در حوزه‌ مسکن و زمین و همچنین بازگشایی معابر با مشکل مواجه هستیم که می بایست اداره کل مسکن و شهرسازی همکاری کند. مردم شهر بندرعباس در زمینه فضای سبز و ورزش با مشکلاتی مواجه هستند و تنها نهادی که در حوزه ورزش همکاری می کند شهرداری بندرعباس است.

انتهای پیام/ز399

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار