شهردار بندرعباس:
تابناک-شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه شاکله شهرها با هم متفاوت است و در این صورت قانون یکنواخت نمی‌تواند مشکلات شهرها را حل کند، گفت: تنها جایی که می تواند شهر را با مختصات و خصوصیات خود تقویت کند شورای شهر است. هر چه قوانین مربوط به شورا در بخش‌های مختلف تقویت شود به نفع شهرها خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ 17 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، عباس امینی زاده در نشست هم اندیشی با رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شهر بندرعباس دارای 7 هزار هکتار مساحت و قریب به 600 هزار نفر جمعیت است.

وی در ادامه افزود: حدود 43 درصد از شهر بندرعباس بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی است. این شهر به لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز می‌توان گفت شهری مهاجر پذیر بوده و بر اساس شاکله بازرگانی که از گذشته در تاریخ شهر بندرعباس است شاهد حضور فرهنگ های مختلف در این شهر بوده و هستیم و از آن جهت که می توانیم از این فرصت به نفع این استان و شهر در عرصه ملی استفاده کنیم نقطه قوت است.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه بنادر شهید رجایی و باهنر یکی از مهم‌ترین بنادر در استان هرمزگان محسوب می‌شود که در عرصه اقتصادی، صادرات و واردات در این شهر راه خود را مشخص کرده است، تصریح کرد: وجود شرکت‌ها و صنایع در کنار شهر بندرعباس که روز به روز در حال گسترش است و کارکرد ملی دارد تا استانی و شهرستانی. و این هم از جهتی نقطه قوت است و از جهت دیگر، مسائل و مشکلاتی را ایجاد کرده که باید چاره اندیشی صحیح صورت گیرد.

امینی زاده با اشاره به اینکه قوانین مربوط به شوراهای شهرهای مختلف ایران این گونه است آنها روز به روز به دنبال کاهش اختیارات در شورا هستند، ابراز داشت: اما باید در نظر داشت که هر چه اختیارات شورا کمتر باشند قطعاً اثر گذاری شوراها بر شهرها نیز کمتر خواهد شد. این موضوع، مشکلات اساسی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: چرا که شاکله شهرها با هم متفاوت است و در این صورت قانون یکنواخت نمی‌تواند مشکلات شهرها را حل کند. تنها جایی که می تواند شهر را با مختصات و خصوصیات خود تقویت کند شورای شهر است. هر چه قوانین مربوط به شورا در بخش‌های مختلف تقویت شود به نفع شهرها خواهد بود.


شهردار بندرعباس با گفت: شوراها به لحاظ قوانین، حاکم بر عملکرد شهردار ی‌ها نیستند بلکه می‌توانند در خصوص هماهنگی بین بخشی با سایر بخش‌های مختلف نظارت و اظهار نظر کنند و این مسئله به مدیریت واحد شهری باز می‌گردد. درصورتی که شورای عالی استان‌ها پیگیر قوانین جدید مربوطه هستند بتوانند این موضوع را به نتیجه برسانند و اثر گذاری شوراها بر مدیریت شهری و اجرایی شهرها تقویت کنند که از ضروریات شهر است.

امینی زاده اضافه کرد: دلیلش این است که پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۳۰ جمعیت شهرها در کل دنیا به ۷۰ درصد برسد، از این رو مدیریت یکپارچه شهری در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهری اثرگذار خواهد بود اما در شکل فعلی، هر دستگاه، مشکلات خاص خود را حل می کند و به صورت جزیره ای به موضوعات نی نگرند. در صورتی که مدیریت یکپارچه شهری می تواند هماهنگی بین بخش‌ها را ایجاد کند.

وی عنوان کرد: همه ما واقفیم شهرداری‌ها وابسته به منابع درآمدی شان هستند و اگر این منابع تقویت شود شهرداری‌ها با قدرت و توان بیشتر قادرند کارها را پیش ببرند، از این رو پرداختن به تقویت منابع درآمدی شهرداری‌ها عامل اصلی برای توسعه و تقویت شهرها به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ز400

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار