مدیر حوزه های علمیه خواهران استان هرمزگان از وجود 14 حوزه علمیه در شرق، غرب، شمال و مرکز استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 18 February 2021

به گزارش خبرنگارتابناک،حجت الاسلام والمسلمین عبد المحمود جهانگیری مدیر حوزه های علمیه خواهران استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار تابناک هرمزگان به تعداد حوزه های علمیه استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۴ حوزه علمیه در تمامی شهرستانها در غرب، شرق، شمال و مرکز استان و برخی از بخشهای مانند رودخانه حوزه علمیه خواهران وجود دارد و این خود حاکی از استقبال گرم خواهران که منجر به توسعه تعداد مدارس شده است.

وی همچنین با اشاره به مقاطع تحصیلی در این مراکز دینی اذعان داشت: تحصیل در حوزه خواهران در ۳ مقطع انجام میشود؛ مقطع کارشناسی که در دو سطح است. یک بخش جذب از مقطع دیپلم است که تاکنون در استان فعال بوده و مدت تحصیل این مقطع پنج سال است که بعد از ۵ سال مدرک کارشناسی یا همان لیسانس به طور رسمی دریافت می کنند و هم مزایای استخدامی دارد هم می‌توانند با این مدرک در مقاطع بالاتر در حوزه یا دانشگاه ادامه تحصیل بدهند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: یک بخش مربوط به مقطع سیکل است که تاکنون در استان نداشتیم و مدت این مقطع ۷ سال است که دنبال هستیم سال تحصیلی جدید از مقطع سیکل در شهرستان بندرعباس نیز پذیرش داشته باشیم.

ححت الاسلام جهانگیری ادامه داد: مقطع ارشد که تخصصی است و ۱۷ رشته مصوب مانند تفسیر کلام اخلاق مشاوره خانواده تعلیم و تربیت تاریخ و ... دارد که ما در استان به دلیل برخی محدودیت ها فعلاً رشته کلام تفسیر فقه و اصول داشته ایم.

وی ابراز داشت: مقطع بعدی مقطع دکتراست که تاکنون کنون در استان نبوده و یک سال است که ما پیگیر هستیم و بعدش هم داده ایم اما به دلایلی هنوز مجوز صادر نشده ولی در مراحل پایانی خود به سر می برد که ما پیگیری هستیم درهمین پذیرش ترم بهمن ماه بتوانیم برای دکترا هم پذیرش داشته باشیم.

انتهای پیام/ز406

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار